مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس مرهون رسالت زینبی خبرنگاران است

حجت‌الاسلام «لقمان‌پور» در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، اعلام کرد: نشر و ترویج فرهنگ عاشورایی حماسه و ایثار و جلوه‌های فراموش‌نشدنی دفاع مقدس در جامعه، نیازمند و مرهون رسالت زینبی خبرنگاران، عکاسان و مستندسازان است.
کد خبر: ۴۷۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ - 08August 2021

ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس مرهون رسالت زینبی خبرنگاران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «علی لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در پیامی به‌مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار، اعلام کرد: در قاموس ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب، هرجا که صحبت از منبع جوشش و خیزش یک حرکت ارزشی و رو به تکامل به میان می‌آید، یقیناً نقش رسانه به‌عنوان انعکاس‌دهنده آن ارزش در سطح جامعه، نقشی انکارناپدیر و بی‌بدیل خواهد بود.

این پیام افزوده است: ثبت حماسه عاشورا به‌عنوان فرهنگی که تا قرن‌ها الهام‌بخش مظلومان و در هم کوبنده ظالمان و متجاوزان خواهد بود، مرهون خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است و اگر انتقال آن پیام حماسی بدین زیبایی صورت نمی‌گرفت، عاشورا تا ابد در همان صحنه کربلا باقی می‌ماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در ادامه این پیام افزوده است: امروز اصحاب رسانه و به‌طور خاص خبرنگاران و عکاسان، در ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، انقلاب و جبهه مقاومت و ثبت حرکت‌های مؤمنانه و جهادی در جامعه، رسالتی زینبی دارند تا در پرتو آن، این فرهنگ ارزشی به درستی به نسل‌های آینده منتقل شوند.

پیام مزبور تأکید کرده است: بخش اعظم انتقال جلوه‌های عاشورایی دفاع مقدس در قالب عکس، صوت، فیلم و خبر متوجه اهتمام خبرنگاران، عکاسان و تصویربردارانی است که خطر سرب داغ را بر جان خود خریدند و پا به پای رزمندگان اسلام در خطوط مقدم نبرد، ثبت‌کننده لحظات ناب لبیک‌گویی به ندای هل من ناصر حسینی (ع) شدند.

حجت‌الاسلام لقمان‌پور افزوده است: مقابله با هجمه‌های شیاطین خبیثی که همواره با به‌کارگیری رسانه‌های نوظهور در عصر ارتباطات و جنگ نرم، مترصد خروج قطار انقلاب از ریل اصلی خود هستند، مسئولیتی بس خطیر است و در این راستا بیش از همه شمّ و تلاش انقلابی و هوشمندانه خبرنگاران و اصحاب رسانه است که می‌تواند با تبیین رهنمود‌های رهگشای امامین انقلاب، در این زمینه امیدآفرینی و روشنگری نماید.

همچنین در فراز دیگری از این پیام آمده است: خبرنگاران انسان‌های متعهدی هستند که با عزم راسخ و به‌کارگیری همه مهارت‌ها و ظرفیت‌های حرفه‌ای، ذهنی، قلمی و گفتاری خود، تلاش می‌کنند که به‌عنوان واسطه‌ای بین مردم و مسئولان، نقایص و پلیدی‌ها را از جامعه زدوده و گنجینه‌های ارزشی و آرمانی انقلاب را به‌دور از هرگونه خطر انحراف و فراموشی، متبلور نمایند.

پیام مزبور با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه استان قم، تصریح کرده است: یاد و خاطره شهید صارمی را که در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در راه انجام رسالت اطلاع‌رسانی به شهادت رسید و همچنین دیگر شهدای عرصه خبر به‌ویژه خبرنگاران، عکاسان و مستندسازان شهید دفاع مقدس و جبهه مقاومت را گرامی می‌داریم و توفیق روزافزون اصحاب رسانه را در تبیین و تحقق مفاد بیانیه «گام دوم انقلاب» و شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار