در نشست خبری مشترک بسیج اصناف و اتاق اصناف مطرح شد؛

الزامی بودن شرکت در کلاس های آموزشی برای اخذ یا تمدید جواز کسب/رفع نشدن دغدغه های رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد و فرهنگ

کسبه و اصناف کشور برای اخذ یا تمدید جواز کسب خود باید ضمن حضور در شش ساعت کلاس آموزشی که در آن «درس نامه احکام بازار» توسط بسیج اصناف تدریس می شود، در آزمون این کلاس ها هم نمره قبولی را اخذ کنند.
کد خبر: ۴۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ - 24May 2015

الزامی بودن شرکت در کلاس های آموزشی برای اخذ یا تمدید جواز کسب/رفع نشدن دغدغه های رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد و فرهنگ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی دفاع پرس، محمد ابراهیم کریمی رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در نشست خبری مشترک با رئیس اتاق اصناف ایران که به مناسبت شروع دوره های آموزش احکام تجارت و کسب و کار و نیز رونمایی از کتاب «درس نامه احکام بازار» برگزار شد، با اشاره به پیشینه اصناف در ارتباط با مراجع و حمایت از انقلاب اسلامی کشورمان گفت: اصناف برای حضور در صحنه های مختلف شکل گیری انقلاب و دوران پس از پیروزی انقلاب نیز همواره علاوه بر ارتباط نزدیک با مراجع، گوش به فرمان ولی فقیه هم داشتند و دارند به نحوی که در این راه شهدای گرانقدری هم چون عراقی، لاجوردی و امانی را تقدیم اهداف متعالی این انقلاب کرده اند.

وی با اظهار این مطلب که هر ساله بسیج اصناف یکی از شهدای این قشر از بسیج را به عنوان شهید شاخص سال خود معرفی می کند، تصریح کرد: امسال شهید شاخص بسیج اصناف از همدان انتخاب شده؛ شهید «صادق حق گویان» که سه فرزندش هم در راه اسلام و این انقلاب به شهادت رسیده اند، به عنوان شهید شاخص سال 94 انتخاب شده است.

کریمی در ادامه با بیان اینکه بسیج اصناف از نیمه دوم سال 87 به عنوان بازوی قوی در خدمت کسبه و اصناف قرار گرفت، افزود: بسیج اصناف تا پیش از این تاریخ در قانون نظام صنفی جایگاهی نداشت به همین دلیل با اصلاحیه قانون نظام صنفی که در سال 82 انجام شد، بسیج اصناف نیز به عضویت هیأت عالی نظارت صنفی درآمد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور عمده کار بسیج اصناف در بازار را فعالیت فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: بسیج اصناف عمده فعالیت خود را بر روی گسترش فرهنگی ارزشی بازار متمرکز کرده است و این مهم را با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی انجام می دهد.

وی در خصوص برقراری کلاس های آموزشی برای اصناف و بازاریان هم عنوان کرد: برای اینکه بازاریان و اصناف از قوانین اسلامی حاکم بر بازار اطلاع بیشتری داشته باشند و این قوانین را اجرایی کنند، اسفند سال گذشته تفاهم نامه ای با اتاق اصناف امضاء شد که به موجب آن مقرر شد طرح درسی توسط بسیج اصناف تهیه و در اختیار کسبه و بازاریان قرار گیرد تا با تهیه آن و شرکت در شش ساعت کلاس آموزشی، هر چه بیشتر نسبت به قوانین مورد اشاره، آگاهی یابند.

کریمی سپس با تأکید بر اینکه شرکت در این کلاس ها برای بازاریان و اصناف الزامی است، اظهار داشت: شرکت در این کلاس ها برای کسانی که می خواهند جواز کسب بگیرند یا آن را تمدید کنند، الزامی است.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که تحول دیجیتالی کاسبی ها را دستخوش تغییراتی کرده، افزود: بابت برگزاری این کلاس ها و هزینه های مربوط به آن، اتاق اصناف ایران مبلغی حدود 50 هرار تومان از هر فرد دریافت می کند.

در ادامه این نشست، فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران هم بیان داشت: دشمن تمرکز خود را بر ضربه زدن به این نظام اسلامی متوجه دو بخش اقتصاد و فرهنگ کرده زیرا در سایر بخش ها مانند نظامی، فکری و علمی از فرزندان این کشور شکست خورده به همین علت اکنون تمام تمرکز خود را بر روی دو حوزه اقتصاد و فرهنگ قرار داده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه علی رغم تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ، در این دو حوزه نتوانستیم دغدغه های ایشان را رفع کنیم، گفت: شاید دشمن تاکنون نتوانسته تأثیر گذاری زیادی در بازار ما داشته باشد اما در حوزه اقتصاد و کسب و کار اسلامی، گام های خوبی برداشته نشده لذا امیدواریم با برگزاری این دوره های آموزشی، قدم های اولیه را در راستای کسب و کار اسلامی برداریم.      

حجت الاسلام صادق زینی که تحت نظارت حجت الاسلام فلاح زاده اقدام به جمع آوری مطالب و انتشار کتاب «درس نامه احکام بازار» کرده، بیان داشت: هفته گذشته «درس نامه احکام بازار» در 20 هزار نسخه و در 192صفحه منتشر شده که حاوی 50 بحث در مورد مسایل مبتلای بازاریان و اصناف است.

وی سپس پیشنهاد داد: برای تشویق کسبه و بازاریان جهت شرکت در این کلاس ها پیشنهاد می کنم امتیازاتی برای شرکت کنندگان مانند بخشودگی درصدی از مالیات های شان، لحاظ شود.  

در پایان این مراسم از کتاب «درس نامه احکام بازار» توسط رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، رئیس اتاق اصناف ایران و نویسنده این کتاب رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/

   

   

نظر شما
پربیننده ها