عزاداری ایرانیان در کربلا در دهه اول محرم

ایرانیان در دهه اول محرم، مراسم عزاداری امام حسین (ع) را در بیت الحسین (ع) و حسینیه آذربایجانی‌های کربلا در جوار حرم سیدالشهدا (ع) برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ - 09August 2021

عزاداری ایرانیان در کربلا همزمان با دهه اول محرمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ایرانیان که شب‌های جمعه مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) را در کربلا برگزار می‌کردند، اینبار در دهه اول محرم اقدام به برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) کردند.

بر همین اساس، هیأت بیت‌الحسین (ع) در جوار حرم سیدالشهدا (ع) در ۱۰ روز نخست ماه محرم مراسم سینه‌زنی و عزاداری را با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی بنیانیان و با نوای محسن فتاحیان، هادی طالبیان و محمدرضا ناصری برگزار می‌کند.

این مراسم از سه‌شنبه همزمان با اولین روز ماه محرم آغاز می‌شود و تا روز عاشورا ادامه دارد. مراسم بیت الحسین (ع) ساعت ۱۴ به وقت عراق (۱۲.۳۰ به وقت ایران) در کربلا، شارع العلقمی، باب الخان، روبروی هتل برج السفیر برگزار می‌شود.

همچنین موکب علی بن ابی طالب (ع) که شب‌های جمعه در بین‌الحرمین، محفل عزاداری برپا می‌کند، در دهه اول محرم ساعت ۲۰ به وقت عراق (۱۸.۳۰ به وقت ایران) در حسینیه آذربایجانی‌های کربلا خیمه عزا به پا خواهد کرد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی بنیانیان سخنرانی و محمدرضا ناصری و مهدی علی اکبری مداحی خواهند کرد. عزاداری موکب علی بن ابیطالب کربلا در باب السدره حرم امام حسین (ع)، خیابان صاحب الزمان (عج)، حسینیه آذربایجانی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها