معاونت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

انتشار فراخوان کنگره شعر دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری

سرهنگ «گودرزی» از انتشار فراخوان بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: بعد از داوری استانی، اشعار برگزیده به مرحله نهایی کنگره ارسال و در مرحله استانی نیز به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ - 09August 2021

انتشار فراخوان کنگره شعر دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری

سرهنگ «حسین گودرزی» معاونت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، با اشاره به انتشار فراخوان بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس در استان، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس معرفی شعرای جوان در حوزه دفاع مقدس، تقویت روحیه مقاومت و ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «ادبیات دفاع مقدس یک گونه‌ی ادبی در قبال سایر ادبیات نیست؛ بلکه ادبیات دفاع مقدس یک سرچشمه‌ای است که انواع و اقسام ادبیات را می‌توان از آن انتزاع و استفاده کرد»، افزود: همه ما می‌دانیم که امروزه زبان و ادبیات فارسی با شعر زنده بوده و شعر در زبان و ادبیات فارسی تداوم داشته است.

گودرزی گفت: زیان شعر در واقع هنر انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ رشادت‌ها، فداکاری‌ها، ایثار و از خودگذشتگی مردان و زنان غیوری است که به فرمان رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته‌اند و در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان خبیث انقلاب مقاومت کرده‌اند.

وی با اشاره به موضوعات بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس، گفت: این کنگره در پنج بخش عمومی شامل دفاع مقدس، آزادگان و مادران شهدا، جانبازان شیمیایی، بخش دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی، بخش دفاع مقدس و جنگ نرم، بخش دفاع مقدس و مدافعان سلامت و بخش دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: شاعران عزیز تا پایان شهریور سال جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این معاونت به آدرس شهرکرد، بلوار آیت‌الله طالقانی، خیابان سعادت، کوچه ۳، پلاک ۱ (صندوق پسـتی: ۵۹۸-۸۸۱۵۴ - تلفن تماس:۳۲۲۲۶۱۶۳ - ایمیل: bonyaddefa.chb@gmail.com) ارسال و بعد از داوری استانی، اشعار برگزیده به مرحله نهایی کنگره ارسال و در مرحله استانی نیز به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها