فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س):

فتح خرمشهر حاصل عزم مشترک مردم و نیروهای مسلح بود

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) گفت: حماسه سوم خرداد تجلی عنایات الهی در پایداری و عزم مشترک مردم و نیرو های مسلح بود.
کد خبر: ۴۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ - 26May 2015

فتح خرمشهر حاصل عزم مشترک مردم و نیروهای مسلح بود

شمسعلی اسدی در حاشیه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم که به مناسبت گرامیداشت هفته مقاومت و پایداری برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و سوم خرداد به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در قم گفت: فتح خرمشهر الهام بخش دفاع همیشگی و همه جانبه از کشور است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی در کنار نیروی زمینی از همان ابتدا حضور خود را در مرزها و دفاع از میهن اسلامی به خوبی نشان داد، افزود: نقش موثر پدافند و ارتش در آن زمان در کنار سایر نیروهای مسلح بدیهی و غیرقابل انکار است.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) افزود: تدبیر و رهبری پیامبرگونه حضرت امام(ره) در عدم انحلال ارتش، باعث کسب افتخارات روز افرزون برای ارتش جمهوری اسلامی و از بین رفتن توطئه ها شد.

وی یادآور شد: در سوم خرداد سال 61، ارتش و پدافند هوایی با عنایت الهی و در کنار سپاه پاسداران و نیروهای مردمی و نیز در قالب فرماندهی مشترک تحت امر فرماندهی معظم کل قوا توانست با تقدیم شهدای بزرگوار و جانفشانی ایثارگران سرافراز، خرمشهر را از لوث وجود ناپاکان آزاد کند.

اسدی تصریح کرد: بخصوص پدافند هوایی بر اساس وظیفه ذاتی خود در کنار سایر سلحشوران عرصه دفاع، وظیفه حمایت از رزمندگان اسلام و ایجاد ناامنی در آسمان شهر برای دشمنان به عهده داشت و نیروی هوایی دشمن بعثی را قاطعانه مقهور خود کرد.

وی با ذکر این نکته که 160 هزار نیروی بعثی در زمان اشغال خرمشهر در این شهر حضور داشتند، عنوان کرد: فتح خرمشهر در چنین موقعیتی، پیام سرافرازی و سربلندی و عزت برای جوانان ایران اسلامی به دنبال داشته و دارد و همچنین تاریخ ماندگاری برای نظام اسلامی شد.

فرمانده پایگاه پدافنده هوایی حضرت معصومه(س) ادامه داد: یادآوری حماسه آن دوران، در آحاد ملت بخصوص جوانان برای تداوم راه شهدا که همان راه سرافرازی و اعتلای اسلام در پرتو رهنمودهای ولایت است، احساس تکلیف بوجود می آورد بخصوص تبیین این نکته که چگونه نیروهای مخلص با حداکثر ایمان و با کمترین امکانات و برای اولین بار در طول تاریخ نگذاشتند قطعه ای از این خاک به دست دشمن بیفتد.

 وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بخصوص شهید صیاد شیرازی و شهید زین الدین ابراز داشت: در سالی که با نام مبارک حضرت فاطمه(س) آغاز گشت با تدبیر مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی مزین شد، نیروهای بسیج مردمی، ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح با عزت و اقتدار و با افتخار به گذشته و نگاه پیروزمندانه به آینده و با حفظ همدلی و وحدت در مسیر رهنمودهای ولایت، در مقابل انواع دسیسه های سخت و نرم دشمن زبون می ایستند و نقشه های پلید دشمنان را نقش بر آب می کنند.

اسدی با بیان این نکته که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عزت و اقتدار خود را ناشی از الطاف الهی، توجهات خاص بقیت الله و رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا می دانند، تاکید کرد: فرزندان رشید ملت بزرگ ایران در پدافند هوایی بخصوص پدافند هوایی حضرت معصومه(ع) به عنوان بخشی از نیروهای مسلح، با این شعار که " موجیم که آسودگی ما شهادت ماست"، در دفاع هوایی و همه جانبه از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون مطهر شهدا در استان و در سطح کشور از هیچگونه اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر دشمنان ذره ای خطا کنند، چنان درسی به آنان خواهیم داد که از کرده خود تا ابد پشیمان شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار