مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

افزایش مدارس برکت به ۲۵۰۰ مدرسه تا پایان سال

مدنی گفت: تعداد مدارس برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان سال جاری به ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه می‌رسد.
کد خبر: ۴۷۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ - 10August 2021

افزایش مدارس برکت به ۲۵۰۰ مدرسه تا پایان سال

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «امیرحسین مدنی» مدیرعامل بنیاد برکت از افتتاح ۷۰۰ مدرسه برکت در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از  ۷۰۰ مدرسه بنیاد برکت، تعداد مدارس تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه خواهد رسید.

مدنی همچنین پیش‌بینی کرد که تعداد مدارس برکت در سال آینده به سه هزار مدرسه برسد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ساخت یک هزار مدرسه و آبادانی هزار نقطه روستایی در کشور آغاز به کار کرد و ثمره فعالیت ۱۴ ساله بنیاد در حال حاضر فقط در امور عمرانی و زیربنایی بیش از ۵۳ هزار پروژه است.

مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم کشور مشغول تحصیل در مدارس برکت هستند و بیش از سه هزار روستا تحت پوشش فعالیت مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارند.

مدنی با اشاره به فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت افزود: تا به امروز یک هزار و ۶۵۰ مدرسه برکت با هشت هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسیده و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت همچنین نسبت به ساخت و تحویل یک هزار مدرسه عشایری و جایگزینی با مدارس کانکسی متعهد است که ۵۰۰ مدرسه تا پایان سال افتتاح و تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

مدنی با تأکید بر اینکه ساخت مدرسه یکی از اساسی‌ترین کار‌های بنیاد برکت است، گفت: مدرسه‌سازی در مناطق محروم و روستایی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم است که با هدف توسعه فضا‌های آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت آموزشی از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، مدارس این بنیاد در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت آخرین استاندارد‌های روز دنیا، الزامات آموزشی، ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: بنیاد برکت علاوه بر ساخت مدرسه، فعالیت‌های دیگری را در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی از جمله ساخت بیمارستان، مسجد و مرکز فرهنگی- مذهبی، مسکن محرومین، خانه عالم مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت، راه، پل و آبرسانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به ثمر رسانده و در دستور کار دارد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار