آزاده دوران دفاع مقدس روایت کرد؛

خباثت بعثی‌ها برای ممانعت از عزاداری ماه محرم توسط اسرای ایرانی

آزاده «سیادت‌پور» که هشت سال در بند رژیم بعثی عراق اسیر بود، در خاطراتی به بیان خباثت بعثی‌ها برای ممانعت از عزاداری ماه محرم توسط اسرای ایرانی پرداخت.
کد خبر: ۴۷۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ - 14August 2021

محرم در اسارت و یک خاطرهبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید ربیع سیادت‌پور یکی از آزادگان سرفراز سمنانی است که در ۲۱ سالگی در سال ۶۰ به صورت داوطلبانه به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد.

یک سال بعد در عملیات رمضان یعنی تیر سال ۱۳۶۱ به اسارت نیرو‌های بعثی عراق در آمد و تا سال ۶۹ در اردوگاه‌ها و آسایشگاه‌های مختلف در عراق دوران اسارت خود را به مدت هشت سال گذراند.

این آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به حال و هوای محرم در دوران اسارت اظهار داشت: با توجه به نزدیکی ایام محرم باید بگویم دوستان آزاده در اسارت با فشار‌های روحی و روانی بسیار، ایام عزاداری امام حسین (ع) را با شکوه برگزار می‌کردند.

وی افزود: دوستان اردوگاه‌ها در جمع‌های دو یا سه نفره و یا حتی کل آسایشگاه، ندای یا حسین (ع) و عزاداری سر می‌دادند. به یاد دارم در محرم سال ۱۳۶۱ همه آزادگان خودجوش ندای یا حسین (ع) سر داده و یک ساعت عزاداری کردند و بعثی‌ها سه روز بچه‌ها را بدون آب و غذا زندانی کردند. همچنین دشمن بعثی در ایام محرم به آزادگان واکسن می‌زدند تا بچه‌ها تب کرده و نتوانند سینه زنی و عزاداری کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار