نمایشگاه «نسل حسینی» افتتاح شد/ قمی: کتاب باید وارد سبد فرهنگی محرم شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پس از افتتاح نمایشگاه «نسل حسینی» گفت: کتاب به عنوان ضرورت حیات معنوی مردم باید وارد سبد فرهنگی محرم شود.
کد خبر: ۴۷۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ - 10August 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایشگاه مجازی محصولات هنری و فرهنگی «نسل حسینی» امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبليغات اسلامی گشایش یافت.

قمی: کتاب به عنوان ضرورت حیات معنوی وارد سبد فرهنگی محرم شود

حجت‌الاسلام قمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درخصوص هدف نمایشگاه «نسل حسینی» اظهار داشت: کتاب حوزه عاشورا مکتوب کردن دل‌دادگی مردم نسبت به حضرت سیدالشهدا (ع) است که این سنت در فرهنگ ما همواره جاری بوده است.

وی با تاکید براینکه همواره مردم توجه ویژه‌ای به کتاب‌های عاشورایی داشته‌اند، افزود: مردم کتاب‌های حوزه عاشورا را بیشتر خرید کرده‌اند اما مدتی است که بخاطر شیوع ویروس کرونا امکان دیدن این کتاب‌های معرفتی و عاشورایی که یک ضرورت است، کم شده است. دلسوزان عرصه کتاب با گردهم آوردن این کتاب‌ها و انتخاب و معرفی برگزیدگان کتاب‌های عاشورایی تلاش زیادی کرده‌اند که امیدواریم فتح بابی برای یادآوری کتاب در این عرصه باشد.

رئیس سازمان تبلغات اسلامی با اشاره به مظلومیت کتاب در شرایط اقتصادی موجود، تصریح کرد: حکایت مظلومیت کتاب مخفی نیست بلکه فاش و برملاست؛ امیدواریم در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد بازآفرینی کتاب‌های قوی گذشته و تولید آثار فاجر جدید با موضوع عاشورا باشیم.

نمایشگاه «نسل حسینی» افتتاح شد/ قمی: کتاب وارد سبد فرهنگی محرم شود

قمی با تاکید براینکه حاکمیت باید برای کتاب اهتمام داشته باشد، افزود: اهتمام به کتاب‌های معرفتی حضرت سیدالشهدا (ع) دارای اولویت است؛ در این زمینه طرحی تحت عنوان میز کتاب در حاشیه هیئت‌ها برپا خواهد شد تا به رونق این مقوله منجر شود چراکه معتقدیم اگر ترویج و خرید کتاب صورت گیرد حتما منجر به تولید آثار فاخر خواهد شد.

وی بر تعمق بخشیدن معرفت مردم در زمینه معارف عاشورایی تاکید کرد و ادامه داد: برای بهره گرفتن معنوی از عاشورا کم کاری وجود دارد. برای فهم عمیق مبانی معرفتی عاشورایی مرتبط با سیدالشهدا (ع) و الهاماتی که برای زندگی لازم داریم، کتاب بهترین راه و مطمئن‌ترین است.

رئیس سازمان تبلیغات به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب «نسل حسینی» اشاره کرد و با تاکید براینکه کتاب باید وارد سبد فرهنگی محرم شود، گفت: این نمایشگاه زمینه دسترسی به کتاب‌ها، آشنایی و معرفی آن‌ها را به مخاطبان را ایجاد خواهد کرد. میز کتاب هیئت نیز اتفاقی است که اگر به درستی انجام شود موجب رونق کتاب و حوزه نشر و بهره گیری و حمایت از ناشران مکتبی خواهد شد.

حمزه‌زاده: نمایشگاه «نسل حسینی» دائمی خواهد بود

در ادامه، «محمد حمزه‌زاده» مدیر اداره کتاب سازمان تبلیغات اسلامی درخصوص این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «نسل حسینی» یک نمایشگاه دائمی در حوزه کتاب‌های عاشورایی خواهد بود؛ جای چنین رویدادی در فضای کتاب‌های دینی خالی بود.

نمایشگاه «نسل حسینی» افتتاح شد/ قمی: کتاب وارد سبد فرهنگی محرم شود

وی با اشاره به عرضه حدود ۴۵۰ کتاب عاشورایی در این نمایشگاه گفت: اطلاعات درباره کتاب‌ها و سیره‌های مطالعاتی کتاب‌های عاشورایی در سایت مرتبط بارگذاری خواهد شد و همزمان نمایشگاه فیزیکی این نمایشگاه را نیز خواهیم داشت.

حمزه‌زاده ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری از ۱۲۵ ناشر موجود است که در ادامه تکمیل‌تر خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۷۰۰ عنوان کتاب از حدود ۳۰۰ ناشر را در این مجموعه میزبانی کنیم که در آینده جمع‌آوری خواهد شد. 

به گزارش دفاع‌پرس، محمدمهدی دادمان رئیس سازمان تبليغات اسلامی، علی اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از ناشران و مسوولین فرهنگی حوزه نشر و ادبیات در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار