همراه با آثار برگزیده و یادداشت‌هایی از داوران؛

ویژه‌نامه نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» منتشر شد

ویژه‌نامه نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» همراه با یادداشت‌هایی از داوران، اسامی و آثار برگزیدگان منتشر شد.
کد خبر: ۴۷۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ - 10August 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مهدی توکلیان از انتشار ویژه‌نامه نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در قالب ماهنامه «کتاب‌خوان» همراه با یادداشت‌هایی از داوران، اسامی برگزیدگان و آثار منتخب به صورت الکترونیکی در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خبر داد.

مهدی توکلیان دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با اشاره بر اینکه مستندسازی و تدوین فعالیت‌های جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: مستندسازی و تدوین رویداد‌های فرهنگی مانند جشنواره‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در هر مجموعه‌ای و برای هر پروژه می‌بایست انجام گیرد که در دوران جدید مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مورد توجه بوده است.

دبیر نخستین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه تصریح کرد: فعالیت‌ها با قصد ایجاد حافظه سازمانی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دوران مدیریت جدید انجام شده است و جمع آوری، سازماندهی، پالایش و انتقال اطلاعات ارزشمند که به دلایل گوناگون می‌توانند در خطر از دست رفتن باشند، مستندسازی شده اند تا علاقمندان بتوانند از روش‌های اجرایی، تجارب، خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها، موانع و مشکلات آگاه شوند.

توکلیان افزود: با همین پیش زمینه از ابتدای برگزاری جشنواره تلاش همکاران دبیرخانه بر این بود تا با راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی و همچنین درگاه ارسال آثار، تمامی فعالیت‌های انجام شده مستند شود و انتشار ویژه نامه این جشنواره نیز با همین هدف و در راستای سایر فعالیت‌های نهاد صورت گرفته است.

دبیر نخستین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه با اشاره به محتوای این ویژه نامه گفت: یادداشت‌هایی از داوران به همراه اسامی، بیانیه هیات داوران و آثار منتخب این دوره به شکلی وزین طراحی شده تا مورد استفاده عموم علاقمندان به کتابخوانی و فرهنگ قرار گیرد. همچنین بنا داریم این ویژه نامه را در نسخه‌های بسیار محدود منتشر و همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای برگزیدگان ارسال شود. زیرا اثر ماندگار جشنواره‌ها برای برگزار کنندگان و برگزیدگان، ویژه نامه‌ها، بولتن‌های مکتوب و کتاب‌های آثار برگزیده جشنواره است.

فراخوان نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» از شهریور سال ۱۳۹۹ به منظور توسعه همکاری کتابخانه‌های عمومی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و تقویت زمینه‌های اطلاع رسانی مناسب «خدمات و برنامه‌های» کتابخانه‌های عمومی؛ تجلیل از نقش اصحاب رسانه در توجه عموم مردم به «خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌ها و تکریم کتابداران»؛ استعدادیابی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه؛ ایجاد زمینه توجه مردم به نقش کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در توسعه فرهنگ عمومی و افزایش مشارکت مردمی و اعضای کتابخانه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در مناطق کم برخوردار، توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد و ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار نیز مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه در فضای مجازی و بصورت آنلاین برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار