بررسی طرح «معینه خانواده شهدا» توسط کارگروه خواهران شهدا

در جلسه هم‌اندیشی کارگروه خواهران شهدا در خصوص طرح معینه برای خانواده شهدا، تلاش در راستای وفاق و همدلی در بین گروه‌های مختلف اجتماعی و خانواده‌های شهدا، ایجاد تعاملات مفید و سازنده فیمابین این قشر و جوانان از دیگر اهداف این طرح اعلام شد.
کد خبر: ۴۷۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ - 11August 2021

بررسی طرح معینه خانواده شهدا توسط کارگروه خواهران شهدابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جلسه هم‌اندیشی خواهران شهدا در خصوص شیوه اجرای طرح معینه به ریاست «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور نماینده بسیج جامعه زنان و خواهران شهدا تشکیل شد.

مجتهدزاده در این نشست ایجاد وحدت و انسجام میان خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و دختران جوان جامعه، بزرگداشت مقام شهدا و خانواده‌های ایشان و انجام امور جاریه مادران مسن شهدا و همسرانی که به واسطه سالمندی توان انجام برخی امور معمول منزل را ندارند را از اهداف طرح معینه معرفی کرد.

مجتهدزاده در خصوص شیوه اجرای این طرح اظهار داشت: طی هماهنگی با گروه‌های جهادی مستقر در هر منطقه و پس از شناسایی خانواده‌های شهدای ساکن در هر محله با اولویت کهولت سن و سالمندی ایشان گروهی متشکل از جوانانی با حرف و مشاغل مختلف با مراجعه به منزل مادر یا همسر شهید طی هماهنگی قبلی لیست نیازمندی‌های ماهانه ایشان را مرقوم کرده و در راستای ترفیع مشکلات بر خواهند آمد.

مجتهدزاده در ادامه گفت: این خدمات رسانی شامل خدمات مشاوره و گفت‌وگو پیرامون مشکلات و مسائل روزمره جهت انتقال به بنیاد شهید و در صورت امکان پیگیری جهت رفع مشکل، رفع مشکلات فنی واحد مسکونی، انجام امور مربوط به خرید‌های روزمره و ماهیانه منزل و خدمات نظافت منزل مادر شهید و همسر شهید خواهد بود که توسط جوانان داوطلب و جهادگر بسیجی هر منطقه انجام می‌شود.

مجتهدزاده تصریح کرد: جلوگیری از انزوا و مظلومیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ابراز همدری با این عزیزان، تلاش در راستای وفاق و همدلی در بین گروه‌های مختلف اجتماعی و خانواده‌های شهدا، ایجاد تعاملات مفید و سازنده فیمابین خانواده شهدا و جوانان نسل حاضر از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه مشابه این طرح توسط بسیج جامعه زنان نیز اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن نهاد‌های دغدغه‌مند مقرر شد، با توجه به گستردگی فرهنگسرا‌ها در مناطق مختلف و استفاده از ظرفیت آن‌ها جهت پیش برد اهداف طرح معینه با سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تفاهمنامه همکاری نیز منعقد می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار