رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مطرح کرد؛

تشریح نقش اثرگذار «بیمارستان نجمیه» در دوران دفاع مقدس

مجتهدزاده گفت: متاسفانه نقش بیمارستان نجمیه به عنوان پیشگام عرصه درمان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده و آنگونه که باید به نقش اثرگذار آن در دوران دفاع مقدس پرداخته نشده و اهمیت آن برای دیگران بازگو نشده است.
کد خبر: ۴۷۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸ - 30August 2021

جایگاه بیمارستان نجمیه باید در موزه ملی تهران مشخص شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین نشست هم‌اندیشی در خصوص چگونگی برگزاری همایش «نقش بیمارستان نجمیه در دوران دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، شهناز اشکیان و طاهره نعمتی و رئیس، معاون درمان و نماینده ولی فقیه در بیمارستان نجمیه برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فراموشی و تحریف دو آسیبی است که دفاع مقدس را تهدید می‌کند، اظهار داشت: متاسفانه نقش بیمارستان نجمیه به عنوان پیشگام عرصه درمان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده و آنگونه که باید به نقش اثرگذار آن در دوران دفاع مقدس پرداخته نشده و اهمیت آن برای دیگران بازگو نشده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس بیمارستان نجمیه برای ما یک جبهه بود و داوطلبانه این توفیق را داشتیم که در خدمت مجروحین باشیم و اکنون پرداختن به نقش ماندگار این بیمارستان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و جایگاه بیمارستان نجمیه باید در موزه ملی تهران مشخص شود.

مجتهدزاده افزود: در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس آسیب‌های زیاد به ما وارد شد و جان‌های بسیار عزیزی را از دست دادیم، ولی انچه که در دل ملت ایران جوشید اعتماد به نفس، خودباوری و ایمان و اعتقادی بود که به واسطه آن نشدنی شدنی شد و معجزات الهی یکی پس از دیگری واقع شد.

وی با اشاره به خودباوری، ایمان و اعتقادی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس بر جامعه حاکم بود، خاطرنشان کرد: الان بهترین مدلی که جوان‌های ما را چه از نظر اصلاح الگوی مصرف چه از نظر سبک زندگی می‌تواند به کمال برساند، تبیین و ترویج آن خودباوری‌ها و اعتماد به نفسی است که در دوران دفاع مقدس و در شرایط سخت تحریم باعث شد رزمندگان ما با دست خالی بر همه دشمنان پیروز شوند و اکنون یادآوری آن‌ها باطل السحر تمام توطئه‌هایی است که دشمنان علیه ما طراحی، برنامه ریزی، عملیاتی و اجرا می‌کنند بنابراین فکر و ایده پرداختن به نقش ماندگار بیمارستان نجمیه بسیار مقدس است.

مجتهدزاده در ادامه ضمن تشکر از رئیس بییمارستان نجمیه گفت: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تمام وجود در کنار شما برادران محترم و خواهران عزیز می‌باشد و ما می‌توانیم در ارتقا ان ارزش‌ها و بازگو کردن آن توسط مدافعین سلامت در قالب ساخت مستند و برگزاری نشست‌ها تاریخ دفاع مقدس را یادآوری کنیم و اثرات یادآوری آن مانند شهیدی است که خون را در جامعه جاری می‌کند و جامعه را پویا می‌کند.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با برنامه بسیار خوب و درخور و شایسته، نقش اثرگذار افرادی که در ان دوران جانفشانی کردند و با تمام سختی‌ها در صحنه حضور داشتند، بازنمایی کنیم.

در این نشست مقرر شد در هفته دفاع مقدس همایشی با مشارکت سازمان زنان و بیمارستان نجمیه برگزار شود. در این مراسم از پرستاران پیشکسوت دوران دفاع مقدس و مدافعان سلامت تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار