در نشست کارگروه خواهران شهدا به منظور بررسی ابعاد طرح «خادم‌الشهدا» مطرح شد؛

خانواده شهدا در تحقق «تمدن نوین اسلامی» یاری‌دهنده هستند

نشست کارگره خواهران شهدا با حضور رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس، معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان و جمعی از خواهران شهدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ - 10August 2021

خانواده شهدا در تحقق «تمدن نوین اسلامی» یاری دهنده هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست کارگره خواهران شهدا به منظور بررسی ابعاد طرح «خادم‌الشهدا» با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس، معصومه حکیمیان معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان و جمعی از خواهران شهدا روز گذشته (دوشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

معصومه حکیمیان معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان در این جلسه اظهار داشت: امداد رسانی به خانواده شهدا باید به صورت نظام یافته صورت بگیرد. نهاد‌ها و سازمان‌های مختلفی عموما در این زمینه فعال هستند. در سازمان بسیج جامعه زنان هدفی را تحت عنوان «پرچم» نامگذاری کردیم که همه سازمان‌ها و مؤسسات تحت لوای این پرچم فعالیت می‌کنند و این امر منجر به ریل‌گذاری تحقق تمدن نوین اسلامی می‌شود. خون شهدا، آرمان شهدا و خانواده شهدا پدیده‌ای است که به تحقق تمدن نوین اسلامی یاری دهنده است.

حکیمیان افزود: با بررسی حقایق سطح جامعه به یک جمع‌بندی رسیده‌ایم که در آخرالزمان در فضای مجازی، ماهواره، عناصر داخلی نفوذی و... آتشی توسط نمرود‌ها افروخته شده است و افراد جامعه خواسته و ناخواسته در وسط این آتش قرار گرفته اند. در این زمینه به چه فرمولی نیازمندیم؟

وی ادامه داد: در کشور لبنان شما جوانانی را می‌بینید که برعکس جوانان ایرانی که باید در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره به دنبال تصاویر و فیلم‌های مستهجن باشد اما یک جوان لبنانی در کشورش به صورت عینی می‌بینید، چه اتفاقی می‌افتد که در این وانفسای آخرالزمان جوانانی از لبنان در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت قرار می‌گیرند. مگر این جوانان لبنانی در وسط آتش قرار نگرفته‌اند؟ بعد از ارزیابی به این نتیجه رسیدیم که به جای جلوگیری و مسدود کردن ماهواره و... هر کاری باید ذیل دو اتفاق مهم صورت گیرد.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان اظهار داشت: پدیده «مقاوم سازی فرهنگ دینی و ملی» در جمیع ابعاد است. باید از همه ظرفیت‌های مالی، ساختاری و... در این مسیر استفاده شود. ترویج مقاوم‌سازی فرهنگ دینی و ملی هدف کلان است. رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۰ سال قبل از اقتصاد مقاومتی در بحث مساجد به بحث «مقاوم‌سازی فرهنگی» تاکید کردند. نهایتاً مقاوم‌سازی فرهنگ دینی و ملی در نسل منجر به فرهنگ مقاومت می‌شود تا فرزندان ما از وسط آتش نمرودیان به سلامت گذر کنند. در حقیقت این عاملی برای تببین، ترویج و تعمیق باور ضرورت مجاهدت در راه تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی بیان کرد: باید گروهی را سازمان دهی کنیم که هنر تزریق انرژی به خانواده‌های معظم شهدا را داشته باشند که که همانا پدران و مادران شهدا مخاطبان اصلی طرح «خادم‌الشهدا» هستند. خانواده شهدا همچون دوران دفاع مقدس باید احساس ارزشندی کنند و نفسشان نفس حق است. بنابراین باید از خانواده شهدا به عنوان رزمندگان دفاع مقدس فرهنگی برای تحقق فرهنگ مقاومتی که ریل تمدن نوین اسلامی، ریل اقتصاد مقاومتی و اقتدار ملی و... خواهد بود، بهره بیریم.

حکیمیان ضمن اشاره به طرح‌های «آبروی محله» و «طرح خانه‌های پیوست» سازمان بسیج جامعه زنان گفت: این دو طرح در دل طرح «خادم‌الشهدا» می‌تواند قرار بگیرد و نیز هر چه طرح‌ها درهم ادغام شوند و زیر لوای یک پرچم اجرا شود، اعتماد مردم به نهاد‌ها و سازمان‌ها زیادتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: در آخرین مجمعی که در مهر ۱۳۹۸ با شهید سردار حاج قاسم سلیمانی داشتیم، ایشان عنوان کردند که «بیایید به عقب برگردیم. نمی‌خواهد به جلو بروید!» یکی از مواردی که در گذشته بررسی کردیم این بود که در ۲۵ سال گذشته پایگاه‌های بسیج در محله‌ها پررنگ نبود بلکه پایگاه‌ها در منازل خانواده‌های شهدا تشکیل می‌شد. یاران صدیق و کنشگران طرح «خادم‌الشهدا» را می‌توانید در همین خانه‌های شهدا همچون گذشته پیدا کنید.

در این جلسه به بحث و بررسی طرح معینه با هدف کلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رفع مشکل سالخوردگان و بیماران خانواده شهدا و ایثارگران پرداخته شد که در این جلسه مصوب شد طرح «معینه» به نام طرح «خادم‌الشهدا» تغییر یابد. همچنین در این جلسه مباحثی، چون دیدار با خانواده شهدا، طرح قرض الحسنه کمک به خانواده شهدا، شناسایی موسسات مردم نهاد (خدمات رسان)، اجرای دو مرحله‌ای طرح به صورت میان مدت و بلند مدت، دریافت مجوز و فراخوان طرح، جذب نیرو‌های جهادی، بسیجی و مردم نهاد در اجرای طرح و... بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها