امر به معروف و نهی از منکر فراتر از حجاب و عفاف است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از استان کردستان در سقز گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ - 11August 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، «محمود الله مرادی» در همایش تجلیل از الگوهای برتر عرصه امر به معروف و نهی از منکر که پیش از ظهر امروز در سقز برگزار شد،  ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به مقوله‌ امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت: ما هنوز معروف و منکر را یاد نگرفته‌ایم؛ قطعا نباید انتظار داشته باشیم تا این فریضه‌ مهم نیز به درستی در جامعه نهادینه شود. بی‌انضباطی و عدم تعهد زمانی و حضور در مراسمات و جلسات، عدم توجه به سخنان سخنرانان، ضایع کردن حق و حقوق دیگران، سوءاستفاده از بیت المال، غیبت، تهمت، افترا، دروغ گویی، تخریب، دورویی، تظاهر، ریا و... از جمله منکراتی به شمار می‌رود که متاسفانه به وضوح دیده می‌شود و نسبت به اصلاح آن بی‌توجه هستیم.

الله‌مرادی اضافه کرد: وقتی ما فردی را به کاری امر یا نهی می‌کنیم، ابتدا باید خودمان صلاحیت آن عمل را داشته باشیم یعنی برای این فریضه‌ مهم الهی اول باید از خود شروع کنیم سپس سراغ دیگر افراد جامعه برویم. امر به معروف و نهی از منکر در عفاف و حجاب خلاصه نمی‌شود، این دو فریضه مهم الهی از واجبات دین به شمار می‌رود و باید در تمام بعدهای زندگی افراد نمود پیدا کند و برای ترویج آن از هیچگونه تلاشی دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌فرماید«زندگی یعنی عقیده و جهاد در راه خدا» تاکید کرد: کسی که عقیده داشته باشد، سراغ منکرات نمی‌رود و معروفات را هم فقط بخاطر رضای حق تعالی انجام می‌دهد. وقتی ما برای موفقیت یا کار کسی تلاشی می‌کنیم، نباید پس از آن دنبال سهم خواهی و زیاده‌خواهی از آن باشیم.  ستاد صرفا یک تشکیلات فرهنگی است و کار آن ترویج فریضتین و نظارت است، لذا امر به معروف و نهی از منکر باید مردمی شود و آن وقت می‌توانیم بگوییم این دو فریضه در جامعه جا افتاده است.

انتهای  پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار