در معراج‌الشهدا صورت گرفت؛

برگزاری مراسم وداع با پیکر اولین شهید روحانی مدافع حرم + تصویر

مراسم وداع با پیکر شهید محمدمهدی مالامیری امروز (چهارشنبه) در معراج‌الشهدای تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ - 11August 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم روحانی محمدمهدی مالامیری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در معراج‌الشهدای تهران برگزار شد.

این مراسم در حاشیه وداع با پیکر شهید حاج رضا فرزانه بود و قرار است مراسم وداعی در حرم حرت معصومه (س) برگزار شود. 

مراسم تشییع پیکر شهید نیز روز پنجشنبه از ساعت 9 صبح 21 مرداد همزمان با سومین روز ماه محرم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد و پیکر شهید برای خاکسپاری به گلزار شهدای علی بن جعفر منتقل خواهد شد.

وداع با پیکر اولین شهید روحانی مدافع حرم/ جزئیات وداع و تشییع+ تصویر

شهید مالامیری متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۴ در شهر نوشهر مازندران بود که در جوانی برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد، به سرعت مراحل علمی را پشت سر گذاشت و در سن ۲۶ سالگی از اساتید عالی حوزه علمیه قم شد. مالامیری از اولین روحانیونی بود که پس از شنیدن خبر حمله داعش به حرم اهل بیت (ع) در سوریه و به خطر افتادن جان مردم مسلمان این کشور داوطلب حضور در سوریه شد. از این رو همراه با نیرو‌های لشکر فاطمیون و به عنوان مبلغ به دیار شام رفت.

او در سال ۱۳۸۳ ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند دختر به نام‌های فاطمه و بشری بود. فروردین سال ۱۳۹۴ عملیات بصرالحریر با حضور نیرو‌های فاطمیون در استان درعای سوریه انجام گرفت که تعداد زیادی از رزمندگان به شهادت رسیدند. شهید مالامیری نیز یکی از شهدای این عملیات بود که پیکرش در منطقه ماند و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار