گاردین فاش کرد:

علل انصراف عربستان از عضویت در شورای امنیت شکست آن در خاورمیانه است

با توافقات امریکا و روسیه و همکاری دولت سوریه با بازرسان بین المللی، عربستان طرح خود برای برکناری بشار اسد را شکست خورده تلقی می کند و از پیروی امریکا از روش غیرنظامی در برخورد با سوریه نیز خشمگین است.
کد خبر: ۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰ - 18October 2013

علل انصراف عربستان از عضویت در شورای امنیت شکست آن در خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "گاردین"، در حالی که عربستان تلاش زیادی برای تحریک امریکا برای حمله به سوریه اتخاذ کرد ولی با توافقات سیاسی کسب شده موفق به اجرای برنامه خود نشد، به شدت از وضعیت و روند بحران سوریه خشمگین است و با نشان دادن نارضایتی و خشم خود از متحدان غربی اش در اقدامی اعتراضی از عضویت در شورای امنیت انصراف داد.

در این رابطه عربستان روز گذشته به عنوان یکی از کشورهای آسیایی و به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت انتخاب شد اما در تصمیمی بی سابقه و با هدف نشان دادن اعتراض خود به عملکرد شورای امنیت در مورد بحران سوریه اعلام نمود از عضویت در این شورا انصراف می دهد.

عربستان سعودی که تلاش دارد شکست برنامه های خود در مورد سوریه را شکست شورای امنیت در برکناری بشار اسد از قدرت معرفی و توصیف نماید، در پی آن است که شورای امنیت را متهم به کم کاری در برخورد با موضوع سوریه نماید.

در واقع در شرایطی که با توافقات حاصله بین امریکا و روسیه در مورد موضوع سوریه و همچنین همکاری دولت سوریه با جامعه بین المللی از اقدام نظامی علیه سوریه جلوگیری به عمل آمد، بعد از این توافقات عربستان که تلاش زیادی برای تحریک امریکا و متحدان آن برای اجرایی شدن طرح حمله به سوریه کرده بود خود را شکست خورده تصور نمودو بر این اساس نه تنها امریکا، بلکه شورای امنیت را به دلیل عدم اتخاذ اقدام نظامی برای برکناری بشار اسد متهم به کم کاری در مورد سوریه نمود.

نظر شما
پربیننده ها