اهتمام ویژه شهرداری کرج به برگزاری آیین سوگواری سیدالشهدا (ع)

«کاظمینی» گفت: مجموعه مدیریت شهری و سازمان فرهنگی شهرداری کرج نسبت به گرامیداشت ایام محرم ۱۴۰۰ اهتمام ویژه‌ای دارد تا بتواند اقدامات مؤثر و در شأن این روزهای عظیم را انجام دهد.
کد خبر: ۴۷۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ - 13August 2021

اهتمام ویژه سازمان فرهنگی شهرداری کرج به برگزاری آیین سوگواری سیدالشهدا (ع)به گزارش دفاع‌پرس از کرج، «محمدجواد کاظمینی»، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه ماه محرم میان شیعیان اظهار داشت: تلاش وافر در جهت گرامیداشت و اقامه عزای حسینی، رسالت همه دستگاه‌های فرهنگی در ایام محرم است.

وی افزود: به مصداق احادیث و روایات مختلف، این ماه از ارکان اساسی دین اسلام است و مصیبتی که در این ماه بر اهل‌ بیت (ع) وارد شده، عظیم‌ترین مصیبت‌ها و غم‌هاست و باید برای سوگواری این ایام، اقدامات و تلاش‌های مناسب و مثبتی صورت گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اضافه کرد: در همین راستا مجموعه مدیریت شهری و در ذیل آن سازمان فرهنگی شهرداری کرج نسبت به گرامیداشت ایام محرم ۱۴۰۰ اهتمام ویژه‌ای دارد تا بتواند اقدامات مؤثر و در شأن این روزهای عظیم را انجام دهد.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای ویژه سازمان فرهنگی، مشارکت فعال و همه‌جانبه با هیأت‌های مذهبی سطح شهر است که با حمایت و همت مسئولین مدیریت شهری، بودجه ویژه‌ای به این امر اختصاص داده شده و امکانات و تجهیزات متعددی در اختیار هیئات مذهبی شهر کرج قرار داده شده است.

کاظمینی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام محرم ۱۴۰۰ می‌توان به توزیع اقلام سیاه‌پوشی و عزاداری بین هیأت‌ها برای برگزاری مراسمات تجمعی با حضور عموم مردم اشاره کرد که این امر در اقامه عزای حسینی و ایجاد فضای معنوی مؤثر بوده است.

وی افزود: اقدام خاص و متفاوت دیگری در دهه اول محرم در حال انجام است که سنت دیرینه چهارپایه خوانی را دوباره احیا کرده و عزاداری امام حسین (ع) را به کوچه‌های شهر نیز کشانده است. از روز اول محرم با حضور در محل سکونت یکی از شهدای گران‌قدر، سنت چهارپایه خوانی اجرا و به نیابت از شهدا، قرائت زیارت عاشورا و نوحه‌سرایی انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به ضبط برنامه تلویزیونی با عنوان «حسین جان» بیان کرد: این برنامه تلویزیونی با مشارکت صدا و سیمای مرکز استان البرز ضبط شده و در دهه اول محرم، هر شب ساعت ۲۰ از شبکه البرز پخش می‌شود.

کاظمینی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اتوبوس «سفیر اربعین»، فضاسازی و سیاه‌پوشی مراکز مختلف فرهنگی و مشارکت با سازمان سیما و منظر در چاپ و اکران طرح‌های عاشورایی و سیاه‌پوشی شهر، از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی در ایام محرم‌الحرام ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار