برای اولین بار منتشر شد؛

علت اصلی حضور رزمندگان در جبهه از دید شهید همدانی + صوت

سردار شهید همدانی از بزرگترین فرماندهان جنگ سوریه و نابغه جنگ‌های ناهمتراز در غرب آسیا شناخته می‌شود. این سردار شهید در کنار حاج احمد متوسلیان، شهید محمدابراهیم همت و شهید محمود شهبازی از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود.
کد خبر: ۴۷۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 14August 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید حسین همدانی از بزرگترین فرماندهان جنگ سوریه و نابغه جنگ‌های ناهمتراز در غرب آسیا شناخته می‌شود. این سردار شهید در کنار حاج احمد متوسلیان، شهید محمدابراهیم همت و شهید محمود شهبازی از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود.

خدا توفیق جهاد به ما داده است + صوت منتشر نشده از سردار همدانی

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده از سردار شهید حسین همدانی است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند.

پیروزی که خداوند برای رزمندگان تضمین کرد

سردار شهید همدانی در هشتم شهریور سال ۱۳۶۵ قبل از آغاز عملیات کربلای ۲ در ارتفاع کرو در جمع همرزمانش در اردوگاه تیپ ۱۰۵ قدس درباره توفیقی که خداوندنصیب آن‌ها کرده بود سخن به میان آورد:

«جز خدا به هیچ (چیز) فکر نکنید. ما نه برای ارتفاع، نه برای شهر و نه برای تیپ و لشکر و سپاه می‌جنگیم. ما تنها برای رضای او می‌جنگیم و خودمان را آماده کردیم. برای ما قبل از هر چیزی پیروزی حاصل شده که خدا این توفیق را به ما داده که در این صحنه و در صف مجاهدین حاضر شدیم.»

درباره عملیات

عملیات کربلا ۲ با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) در منطقه چومان مصطفی ـ حاج عمران از دهم تا یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۵ انجام شد. هدف این عملیات تصرف ارتفاعات دو هزار و ۵۱۹ و شهید صدر، ترمیم و تصحیح خط پدافندی و دستیابی به راهکار‌های مناسب به منظور عمق دادن به منطقه برای عملیات بعدی در شمال عراق بود. در عملیات کربلای ۲ رزمندگان اسلام در قالب ۲۶ گردان پیاده، شامل: لشکر ۱۰ و تیپ‌های ۹، ۱۲، ۲۱، ۱۰۵ و ۱۵۵ از سپاه به همراه چهار گردان توپخانه از سپاه و ارتش حضور داشتند که در نهایت منجر به آزادسازی ارتفاع گرده کوه (شهید صدر) و ارتفاعات دو هزار و ۴۳۵ ، دو هزار و ۲۰۰ ، دو هزار ، هزار و ۸۰۰، هزار و ۷۰۰ و هزار و ۶۰۰ شد.

خدا توفیق جهاد به ما داده است + صوت منتشر نشده از سردار همدانی

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار