برای اولین بار منتشر شد؛

شرط حسینی بودن و حسینی جنگیدن رزمندگان از نظر شهید همدانی + صوت

سردار شهید همدانی هشتم شهریور سال ۱۳۶۵ در بحبوحه عملیات کربلای ۲ در ارتفاع کرو در جمع همرزمانش در اردوگاه تیپ ۱۰۵ قدس درباره ضرورت‌های راه و مرام رزمندگان اسلام سخنرانی کرد.
کد خبر: ۴۷۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ - 30August 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید حسین همدانی از بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه و نابغه جنگ‌های ناهمتراز در غرب آسیا شناخته می‌شود. این سردار شهید در کنار حاج احمد متوسلیان، شهید محمدابراهیم همت و شهید محمود شهبازی از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود.

صوت منتشرنشده از شهید همدانی بعد از ۳۵ سال/ نبردی که بوی کربلا می‌دهد

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده از سردار شهید حسین همدانی است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس آن را برای نخستین بار منتشر کرد.

سردار شهید همدانی هشتم شهریور سال ۱۳۶۵ در بحبوحه عملیات کربلای ۲ در ارتفاع کرو در جمع همرزمانش در اردوگاه تیپ ۱۰۵ قدس درباره راه و مرام رزمندگان اسلام گفت: «ما باید تمام صحنه‌های نبردمان را، تمام اعمالمان را، تمام جنگیدن و حرکاتمان را، الی‌الابد همه اعمالمان را از آقا اباعبدالله (ع) مطابقت، پیروی و تقلید کنیم و اگر در روز نبرد اینچنین بودیم، آن روز، روز عاشوراست و آن صحنه، صحنه کربلاست.»

صوت منتشرنشده از شهید همدانی بعد از ۳۵ سال/ نبردی که بوی کربلا می‌دهد

درباره عملیات

عملیات کربلای ۲ با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) در منطقه چومان مصطفی ـ حاج عمران از دهم تا یازدهم شهریور سال ۱۳۶۵ انجام شد. هدف این عملیات تصرف ارتفاعات دو هزار و ۵۱۹ و شهید صدر، ترمیم و تصحیح خط پدافندی و دستیابی به راهکار‌های مناسب به منظور عمق دادن به منطقه برای عملیات بعدی در شمال عراق بود. در عملیات کربلای ۲ رزمندگان اسلام در قالب ۲۶ گردان پیاده، شامل لشکر ۱۰ و تیپ‌های ۹، ۱۲، ۲۱، ۱۰۵ و ۱۵۵ از سپاه به همراه چهار گردان توپخانه از سپاه و ارتش حضور داشتند که در نهایت منجر به آزادسازی ارتفاع گرده کوه (شهید صدر) و ارتفاعات هزار و ۶۰۰، هزار و ۷۰۰، هزار و ۸۰۰، دو هزار، دو هزار و ۲۰۰ و دو هزار و ۴۳۵ شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار