مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز خبر داد؛

فراخوان مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس

سردار «اسلامی» از فراخوان مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: این کنگره شعر در پنج بخش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ - 15August 2021

فراخوان مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدسسردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج از فراخوان مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: این کنگره شعر در پنج بخش عمومی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت و دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش عمومی، موضوع اصلی شعر ارسالی دفاع مقدس، آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و... و در بخش دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، موضوع اصلی اشعار ارسالی شهدای مقاومت و مدافعان حرم استان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 20 مهر به دبیرخانه جشنواره به نشانی اتوبان تهران - کرج، روبروی کارخانه درنا، مجموعه فرهنگی ورزشی جهان‌نما، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تحویل دهند.

سردار اسلامی بیان داشت: علاقه‌مندان همچنین می‌توانند آثار خود را به شماره 09025147642 در پیام‌رسان‌های ایتا، سروش، گپ، واتس آپ و آی گپ و یا پست الکترونیکی به نشانی Hanzale91@yahoo.com ارسال کنند و در صورت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02634970270 تماس بگیرند.

وی در خصوص شرایط عمومی شرکت در جشنواره، با تأکید بر اینکه اشعار ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد، عنوان کرد: با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در کنگره یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اینکه اشعار به‌صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود، افزود: محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد. لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، نشانی محل سکونت و شماره تماس در انتهای اشعار درج شده باشد.

سردار اسلامی یادآور شد: توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان، دستاوردهای این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس استان و استفاده از زبان و گویش‌های محلی امتیاز ویژه خواهد داشت. اشعار در پنج بخش به‌طور جداگانه داوری و در هر بخش جوایز جداگانه اهدا خواهد شد.

وی گفت: اشعار منتخب در استان‌ها برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال و در این بخش نیز جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا شده و اشعار برتر هر بخش ویرایش و در مجموعه‌های جداگانه چاپ شده و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. در کنگره ملی، به نفر اول هر موضوع چهار میلیون تومان، نفر دوم سه میلیون تومان، نفر سوم دو میلیون تومان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار