نائب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ارتباط مناسب اقتصادی ایران و سوریه/ فرصت ارزشمند تجارت با کشور‌های همسایه

چمران گفت: ما می‌توانیم در بحث بازسازی سوریه با کیفیت بیشتر و هزینه مناسب‌تری به منظور توسعه روابط تجاری فی‌مابین اقدام کنیم.
کد خبر: ۴۷۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ - 16August 2021

ارتباط مناسب اقتصادی ایران و سوریه/ فرصت ارزشمند تجارت با کشور‌های همسایهمهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، درباره ساز و کار مناسبات اقتصادی ایران و سوریه اظهار داشت: کار ارزشمندی در زمینه گسترش روابط (از سوی مجلس شورای اسلامی) صورت گرفته و امید است ارکان دولت در این زمینه همکاری کنند.

وی افزود: ما در سوریه جایگاه مناسبی داریم و این کشوری بوده که در زمان سختی در کنار ما بوده و ما هم در زمان جنگ برای شکست داعش در کنار آن‌ها بوده‌ایم.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد: ارتباطات ما با کشور‌های منطقه باید گسترش یابد. جالب است که کشور ترکیه که در سوریه هم حضور نظامی دارد چندین برابر ما ارتباطات تجاری با سوریه برقرار کرده و ما هم باید در این زمینه تلاش کنیم.

چمران عنوان کرد: به علت کم کاری‌هایی که وزارت خارجه در گذشته داشته ما نتوانستیم آنچنان که باید روابط اقتصادی را گسترش دهیم و باید ارتباطات بازرگانی با شدت بیشتر گسترش یابد.

وی اظهار داشت: باید سیستم بازرگانی ما در کشور‌های منطقه فعال شود و بتوانیم با همسایگانمان مبادلات تجاری خوبی داشته باشیم.

چمران در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در بحث بازسازی سوریه با کیفیت بیشتر و هزینه مناسبتری به منظور توسعه روابط تجاری فی‌مابین اقدام کنیم.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار