برنامه‌های بنیاد شهید البرز به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن

«رستمیان» ضمن اعلام برنامه‌های بنیاد شهید البرز به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: پویش «نذر آزادی» به‌عنوان مهمترین برنامه این روز، با هدف آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 15August 2021

اعلام برنامه‌های بنیاد شهید البرز به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی«سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را نماد مقاومت و ایستادگی دانست و اظهار داشت: صبر و استقامت آزادگان سرافراز در دوران طاقت‌فرسای اسارت موجب خلق حماسه‌های جاودان و ماندگار شد.

وی تحمل اسارت را مستلزم ایمان قوی دانست و افزود: الگوگیری از حماسه‌آفرینی آزادگان چراغی برای هدایت سکان انقلاب و درسی است که می‌تواند الگویی برای نسل آینده کشورمان باشد. سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی نمادی از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و باید از تمام ظرفیت‌ها جهت انتقال حماسه مقاومت، ایستادگی، جان‌فشانی و فداکاری آزادگان به نسل‌های آینده استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مطرح کرد با اشاره به برنامه‌های سالروز بزرگداشت آزادگان مطرح کرد: هدف از بزرگداشت روز آزادگان باید معرفی این غیورمردان به جوانان و ترویج سبک زندگی آن‌ها در جامعه باشد. امسال با توجه به شرایط کرونا برنامه‌های بزرگداشت 26 مرداد به‌صورت ترویجی و تبلیغی برگزار خواهد شد.

رستمیان با اشاره به پویش «نذر آزادی» به‌عنوان مهم‌ترین برنامه 26 مرداد گفت: این پویش با همکاری ستاد دیه و انجمن آزادگان استان البرز به مناسبت فرارسیدن سالروز ورود آزادگان به کشور و با هدف آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد با حمایت آزادگان البرزی و مشارکت آحاد مردم از 26 مرداد آغاز می‌شود و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: این پویش از طریق شماره‌حساب 1252525002 و شماره کارت 6037991899944403 به نام ستاد دیه استان البرز کمک‌های مردمی را دریافت و نسبت به آزادی زندانیان واجد شرایط اقدام می‌کند.

وی با اشاره به جمع‌آوری خاطرات آزادگان به‌عنوان دومین برنامه سالروز بزرگداشت 26 مرداد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز طی یک فراخوان در بین آزادگان البرزی خاطرات آن‌ها از دوران اسارت و بعد از آن را در قالب نوشتاری، تصویری و صوتی جمع‌آوری و پس از داوری به‌قیدقرعه جوایزی را به آن‌ها اهدا خواهد کرد.

رستمیان گفت: این خاطرات پس از جمع‌آوری و گرداوری در جراید، رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر خواهد شد تا نسل امروز و آینده کشور بیش‌ازپیش با این اسطوره‌های ایثار و مقاومت آشنا شوند. اجرای طرح سپاس به‌صورت تلفنی از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید است که طی آن همکاران ضمن تماس با آزادگان و تبریک این روز خجسته از آن‌ها تجلیل می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ابراز داشت: تبلیغات محیطی و معرفی آزادگان به صداوسیما جهت بازگو کردن خاطراتشان از دوران اسارت نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برای بزرگداشت روز آزادگان است که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار