مدیرکل انتقال خون استان کرمان اعلام کرد؛

برپایی پویش نذر خون به مناسبت ماه محرم

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از مردم درخواست کرد با توجه به کاهش ذخایر خونی استان مثل همیشه یاری‌گر سازمان انتقال خون در تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران باشند.
کد خبر: ۴۷۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱ - 15August 2021

برپایی پویش نذر خون به مناسبت ماه محرمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمان، دکتر ایرج شکوهی با اشاره به تعطیلات اعلام شده در روز‌های آینده اظهار داشت: بنابر برنامه ریزی انجام شده اداره کل انتقال خون استان کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹ (حتی در روز‌های تاسوعا و عاشورا) به جز جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ آماده دریافت خون از همشهریان است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: پایگاه انتقال خون شهید فیروزی واقع در بلوار جمهوری کرمان نیز روز‌های فرد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ (در دو روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳) پذیرای اهداکنندگان خون است.

شکوهی تصریح کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت واقع در خیابان شفا نیز همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ به جز جمعه ۲۹ مردادماه جاری فعال است و این پایگاه در صبح روز تاسوعا از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و در روز عاشورا صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ فعالیت می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از مردم استان درخواست کرد با توجه به کاهش ذخایر خونی استان و مخصوصا کمبود گروه‌های خونی o مثبت، A مثبت و تمام گروه‌های خونی منفی، مثل همیشه یاریگر انتقال خون در تامین خون و فرآورده‌های خونی موردنیاز بیماران باشند و همیشه در خاطر داشته باشند که در تمام روز‌های سال کسانی هستند که بیماری شان تعطیلی نمی‌شناسد پس اهدای زندگی به آن‌ها را تعطیل نکنیم.

وی افزود: در تعطیلات پیش رو به جز روز جمعه ۲۹ مرداد، پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های بم، سیرجان و رفسنجان صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

شکوهی در ادامه با اشاره به راه اندازی پویش نذر خون در استان کرمان همزمان با آغاز ماه محرم اظهار کرد: این پویش با هدف جلب مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون در استان کرمان همزمان با سراسر کشور شده است.

وی بیان کرد: پیش ثبت نام اینترنتی اهدای خون نیز به منظور جلوگیری از معطلی همشهریان در مراکز اهدای خون در ماه محرم و صفر آغاز شده و همانگونه که مردم برای دریافت بسیاری از خدمات، غیرحضوری اقدام می‌کنند، می‌توانند نوبت اهدای خون خود را نیز رزرو کنند و در ساعت دلخواه به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: افرادی که تمایل دارند بدون اتلاف وقت در ماه محرم و صفر نذر خون خود را ادا کنند می‌توانند به آدرس http://nobatdehi.ibto.ir مراجعه و مرکز اهدای خون تاریخ و ساعت حضور خود را ثبت نموده و بر اساس همین پیش ثبت‌نام به پایگاه انتخابی خود مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

شکوهی تصریح کرد: هر اهدا کننده با اهدای ۴۵۰ سی سی خون خود در هر مرحله می‌تواند جان سه نفر را از مرگ نجات دهد و از این رو همه افراد جامعه برای نجات جان همدیگر باید به این اقدام خداپسندانه بپیوندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار