جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع):

تنها یگان فاتح در عملیات کربلای 4 «لشکر 19» فجر استان فارس بود

سردار سرتیپ «غیب‌پرور» با بیان اینکه یگان‌ها و رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش ویژه داشتند، گفت: تنها، یگان لشکر 19 فجر استان فارس بود که در عملیات کربلای 4 صاحب فتح شد و زمینه عملیات کربلای 5 را فراهم کرد.
کد خبر: ۴۷۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ - 16August 2021

تنها یگان فاتح درعملیات کربلای 4 ، لشکر 19 فجراستان فارس بودسردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب‌پرور» جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز، به تشریح نقش یگان‌ها و رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان استان فارس در قالب یگان‌های مختلف در جنگ تحمیلی نقش ارزشمندی از خود به جا گذشتند، اظهار داشت: لشکر 19 فجر استان فارس تنها یگانی بود که توانست در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی پنج ضلعی که  همه رزمندگان دفاع مقدس شناخت کامل از آن دارند، پیروزی‌هایی داشته باشد و همین فتح لشکر 19 فجر بود که زمینه ساز عملیات کربلای 5 شد.

وی تصریح کرد: بعداز عملیات کربلای 4 فرماندهان و نیروهای رژیم بحث به صدام حسین گزارش عملیات را دادند منتهی گزارش قسمت پنج ضلعی که در این نقطه نیروهای عراقی از رزمندگان استان فارس شکست خورده بودند را به صدام ندادند و به نظر من، صدام حسین اشتباه کرد و همین اشتباه صدام حسین بود که منجر به پیروزی رزمندگان اسلام شد.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه صدام حسین به بسیاری از فرماندهان و نیروهای خود بعد از عملیات کربلای 4 مرخصی‌های طولانی و به بسیاری مدال اهداء کرد. رزمندگان ایران اسلامی بلافاصله در زمان کوتاهی بعد از عملیات کربلای 4، عملیات کربلای 5 را شروع کردند و پیروزی  ارزشمندی به دست آوردند.

سردار غیب پرور به بیان نقش یگان ها و رزمندگان استان فارس در عملیات های مختلف در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: در ایتدا تیپ های همچون تیپ امام سجاد (ع)، تیپ امام حسن مجتبی (ع) و تیپ حضرت فاطمه الزهرا (س) بود که شروع تشکیل لشکر 19 فجر هم تیپ امام سجاد (ع) بود.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) توضیح داد: تیپ حضرت فاطمه الزهرا (س) خاستگاهش بیشتر جنوب استان و رزمندگانی از بوشهر و برازجان و کازرون بودند و تیپ 33 المهدی (عج) که خاستگاهش شهر های جهرم و فسا بود و  در جهرم مستقر شد و از شهرهای مختلف استان رزمندگانی در آن حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها