عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مجلس به وزرای انقلابی و جهادی رأی اعتماد خواهد داد

محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه یک وزیر باید دارای برنامه‌ای کارآمد و قابل اجرا باشد، گفت: شخصی که می‌خواهد سکان اداره یک وزارتخانه را برعهده بگیرد، باید از روحیه جهادی و انقلابی بهره‌مند باشد و تمام‌ وقت خود را وقف خدمت به مردم و ارتقای عملکرد وزارتخانه تحت امرش کند.
کد خبر: ۴۷۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ - 17August 2021

مجلس به وزرای انقلابی و جهادی رأی اعتماد خواهد داد«بهروز محبی نجم‌آبادی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس- میثم خاکپور: با بیان اینکه یکی از مسائل جدی که در مجلس مورد بحث است، تعیین شاخص‌های انتخاب یک وزیر و ارتباط دانش و تجربه وی با بدنه وزارتخانه تحت امر اوست، اظهار داشت: با نمایندگان در خصوص استخراج و تحلیل چنین شاخص‌هایی جلسات متعددی را برگزار کردیم و نتایج خوبی هم حاصل شده است.

وی گفت: یکی از مسائلی که مورد توجه ما نمایندگان قرار دارد، این است که وزیر قبلاً جزئی از خانواده آن وزارتخانه باشد و تسلط کافی بر امور وزارتخانه در او مشاهده شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین یک وزیر باید دارای برنامه‌ای کارآمد و قابل اجرا باشد. از سوی دیگر شخصی که می‌خواهد سکان اداره یک وزارتخانه را برعهده بگیرد، باید از روحیه جهادی و انقلابی بهره‌مند باشد تا تمام‌ وقت خود را وقف خدمت به مردم و ارتقای عملکرد وزارتخانه تحت امرش کند.

محبی نجم‌آبادی معتقد است که یک وزیر علاوه بر برخورداری از توانایی‌های مدیریتی، باید محققانه به مسائل و مشکلات نگاه کند و برای هر مشکل، راهکار‌های علمی که قابلیت اجرا دارد ارائه دهد.

وی با اشاره به ترکیب لیست پیشنهادی وزرا گفت: لیست پیشنهادی وزرا ترکیبی از نیرو‌های باتجربه و دانش‌محور است که از تخصص‌های ویژه در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند. البته صلاحیت برخی از وزرا محل بحث قرار دارد به خصوص وزارتخانه‌های آموزشی که انتظار داشتیم افراد قوی‌تری معرفی شوند؛ زیرا وزارتخانه‌های آموزشی از حساسیت بالایی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قطعاً اگر وزرای پیشنهادی شبهات نمایندگان را برطرف کنند، با رأی اکثریت تأیید صلاحیت خواهند شد و مسیر را برای تغییر و تحولات مثبت در وزارتخانه‌های کشور هموار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 361

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار