دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حفظ دستاورد‌های انقلاب و عمل بر اساس آن؛ توصیه امام خامنه‌ای به دولت سیزدهم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ رئیس‌ جمهور منتخب، تمسک به ارزش‌های اساسی انقلاب را که در کلام امام بسیار واضح و روشن بود، وظیفه اصلی دولت حجت‌الاسلام رئیسی دانستند.
کد خبر: ۴۷۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ - 19August 2021

حفظ دستاورد‌های انقلاب و عمل بر اساس آن؛ توصیه رهبر انقلاب به دولت سیزدهمگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس: بخش مهمی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید؛ به موضوع ارزش‌های واقعی نظام اختصاص یافت. اشاره رهبری به محور‌های سخنان رئیس جمهور منتخب در دوران تبلیغات انتخاباتی و تکیه این محور‌ها به ارزش‌های واقعی انقلاب بدین معنا بود که این ارزش‌ها را نه مفاهیمی موهوم که عامل افزایش انگیزه‌های مردم و ورود آنان به میدان هستند؛ حضور و ورودی که ضمن بی‌بدیل و بی‌جایگزین بودن؛ بسیار مغتنم و گره‌گشا خواهد بود.

اشاره و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت به میدان آوردن مردم در شرایط کنونی اهمیت این موضوع را بیش از همیشه نمایان می‌سازد که عدم حضور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف، سیاسی و اجتماعی در کشور، اجازه پیش‌برد برنامه‌های آینده را نخواهد داد و هم رئیس جمهور و هم اعضای دولت جدید باید گشایش کار‌ها و گره مشکلات کشور را از رهگذر به میدان آوردن مردم بجویند.

اهتمام به ارزش‌های انقلاب، دغدغه امام و رهبری

توجه و اهتمام به ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) و بر اساس شرع اسلام و احادیث اهل‌بیت (ع) بنا نهاده شد، یکی از دغدغه‌های اصلی امام خامنه‌ای است. به باور کارشناسان بسیاری از مشکلات کشور به دلیل فاصله‌گرفتن برخی مسئولان از این ارزش‌ها به وجود آمده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون این موضوع گفتند: «آنچه مسیر و کشور و ملت را به حقوق اساسی خودش می‌رساند و در جایگاه اساسی خود قرار می‌دهد، تمسک به ارزش‌های اساسی انقلاب است. این ارزش‌ها چیز‌های ندانسته نیست و در بیانات امام کاملاً واضح و روشن است. این‌ها باید ملاک قرار داد و دنبال کرد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی عامل تحریک این حضور را ارزش‌های انقلاب دانستند و تبدیل مردم را از یک جمع منفعل و پراکنده به مجموعه‌ای متحد، پرانگیزه، هدفدار و آرمانخواه، هنر اصلی انقلاب و امام خواندند و افزودند: هر عامل و عنصری که بتواند اتحاد، انگیزه و امید ملت را افزون و مردم را وارد میدان کند، مغتنم است که ارزش‌های انقلاب این ویژگی تعیین کننده را دارد.» استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهم‌ترین شعار‌های مردم ایران در انقلاب اسلامی سال ۵۷ بود که خلاصه و عصاره اهداف انقلابیون و ارزش‌های انقلاب بود. دولت‌هایی که در این مسیر حرکت کنند می‌توانند امید مردم را به اجرای کامل این شعار‌ها و تحقق ارزش‌های انقلاب امیدوار کند.

ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی، ارزش‌هایی برآمده از فرهنگ ناب اسلامی بوده و ریشه در آموزه‌های دینی دارند، ارزش‌هایی همچون ایمان، ایثار و فداکاری، شجاعت، صبر و استقامت، وحدت و انسجام مردم و پرهیز از اختلاف و تفرقه، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم، تلاش برای تحقق عدالت و رفع تبعیض و خدمت به مردم، استقلال و نفی وابستگی به بیگانگان، رشد و پیشرفت و... که تحقق این ارزش‌ها در جامعه تضمین کننده سعادت مادی و معنوی آن جامعه خواهد بود.

تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی، وظیفه اصلی دولت

اصلی‌ترین وظایف و مسئولیت‌های دولت اسلامی ترویج احکام و تحقق ارزش‌های اسلامی است. دولت منتخب جمهوری اسلامی همانگونه که در برابر تجاوز نظامی دشمن و تحریم.‌ها و فشار‌های دشمنان ایستادگی خواهد کرد، در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نیز باید با هوشیاری تمام ایستادگی و مقابله نماید و نگذارد ارزش‌های دینی و انقلابی با این تهاجم شیطانی دچار تزلزل شوند.

یکی از راه‌های عینیت بخشیدن به ارزش‌های متعالی اسلامی و انقلابی، تلاش و برنامه ریزی دولت در برطرف نمودن زمینه‌های گرایش به ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی است. حل مشکلات اقتصادی، فقر و تبعیض و اشتغال و ازدواج، زمینه و بستر گرایش افراد به ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد و با تحقق کارآمدی نظام دینی، زمینه گرایش و دلگرمی به ارزش‌های متعالی اسلامی و انقلابی در افراد فراهم می‌شود.

از سویی دیگر دشمنان اسلام و انقلاب که از اسلام ناب و انقلاب اسلامی ضربه سختی خورده و فرهنگ و الگوی خود را به دلیل فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلابی دچار چالش جدی می‌بینند، در مقابله با نظام اسلامی و فرهنگ دینی برآمده از آن، از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.

از تحمیل جنگ و تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی و موج تبلیغات گسترده منفی علیه اسلام و نظام گرفته تا تلاش برای تخریب چهره اسلام و انقلاب در قالب اسلام هراسی و ایران هراسی و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم با هدف تخریب باور‌ها و اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی. در همین راستا دولت منتخب باید بکوشد تا ضمن خنثی کردن مکر و حیله دشمن، اسلام و فرهنگ ناب محمدی را در شیوه کشور داری اجرا و آن را ترویج کند.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار