رئیس دفتر رئیس جمهور:

افزایش خطوط تولید واکسن‌های داخلی/ واردات واکسن را با جدیت دنبال می‌کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر این که واردات واکسن را با جدیت دنبال می‌کنیم گفت: غیر از وارداتی که داشتیم تا نیمه اول شهریورماه ۳۰ میلیون دز واکسن وارد خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۷۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ - 17August 2021

افزایش خطوط تولید واکسن‌های داخلی/ واردات واکسن را با جدیت دنبال می‌کنیمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح داروخانه ویژه بیماران کرونایی واقع در میدان حُر اظهار داشت: بحث واردات واکسن با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه غیر از وارداتی که تاکنون داشتیم ۳۰ میلیون دز واکسن را تا نیمه اول شهریور ماه و ۳۰ میلیون دز بعدی را نیز با دستوری که رییس جمهور دادند وارد می‌کنیم.

اسماعیلی افزود: البته در کنار واردات خط‌های تولید واکسن داخل کشور را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برای رفع گرفتاری‌های مردم بویژه در حوزه مقابله با بیماری کرونا تلاش خواهیم کرد، گفت: در راستای خدمت رسانی و مرتفع کردن مشکلات علاوه بر نیاز دارویی و نیاز در حوزه واکسن، در راستای برطرف شدن سایر نیاز‌ها نیز حرکت می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت اراده و انگیزه جدی و جهادی برای رفع مشکلات مردم دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه همراهان دولت جهادگونه به میدان آمدند و مسلما با این انگیزه مشکلات برطرف می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به حضور سرزده رئیس جمهور در داروخانه ۲۹ فروردین اظهار داشت: در بازدید رئیس جمهور از داروخانه ۲۹ فروردین و مشاهده صف و گرفتاری‌های مردم؛ دستور دادند که داروخانه‌های توزیع دارو‌های بیماران کرونایی به ویژه در تهران افزایش یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته برابر گزارش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرفا در تهران مراکز داروخانه‌های توزیع دارو‌های کرونایی به ۴۹۰ داروخانه افزایش پیدا کرد و در سراسر کشور این مراکز دارویی به دو هزار عدد رسید.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر به دنبال جداسازی و تفکیک داروخانه ها از بخش دارویی کرونایی هستیم که این اقدام به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در داروخانه ۲۹ فروردین انجام شد و مقرر است در عموم داروخانه ها یکی بعد از دیگری عملیاتی شود.

اسماعیلی درباره تامین داروهای کرونایی خاطرنشان کرد: بنا بر گزارش وزارت بهداشت و درمان و بررسی هایی که انجام شده است و مشکل تامین داروی بیماران کرونایی را نداریم. بیشتر این داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی در خصوص مشکل کمبود سرم اظهار داشت: مشکل سرم حل شده است. مشکل تولید داخل نیز حل شد. موضوع درمان ، موضوع فوریت است بنابراین در زمینه هم تولید و هم واردات سرم بلافاصله اقدام شد که محموله بسیار خوبی وارد کشور شد و بدون تشریفات گمرکی در تمام داروخانه ها و بیمارستان ها توزیع شده است بنابراین مشکل دارو و سرم در کشور نداریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان ضمن قدردانی از اقدامات ارتش و ایجاد داروخانه اختصاصی بیماران کرونایی ظرف ۴۸ ساعت، بیان داشت: این کار یک اقدام جهادی و قابل الگوبرداری توسط دیگر بخش های مدیریتی کشور است.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار