رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

ایستادگی زنان در خرمشهر آگاهانه و شجاعانه بود

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: ایستادگی و پایداری زنان در مقابل حملات دشمن به خرمشهر، آگاهانه، شجاعانه و پررنگ بود.
کد خبر: ۴۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ - 26May 2015

ایستادگی زنان در خرمشهر آگاهانه و شجاعانه بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، در یادواره سرو عفاف که همزمان با هفته مقاومت و پایداری و با محوریت شهیده طیبه واعظی در قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه اظهار کرد: سکوتی که سازمان های حقوق بشر در برابر جنایات عربستان در یمن دارند، همین سکوت را در هشت ساله دفاع مقدس در برابر جنایات و حملات رژیم بعث عراق علیه مردم بی دفاع ایران داشتند.

وی ابراز کرد: مشابه همین جنایاتی که امروز داعش در کشورهای سوریه و عراق مرتکب می شود، در طول هشت سال جنگ تحمیلی در گوشه و کنار کشورمان رخ می داد و بسیاری از زنان و کودکان در خون خود غلطیدند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: بحمدالله امروز ایران اسلامی تا حد توان و با تمام وجود از مظلومان در سرتاسر عالم دفاع می کند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون رشادتها و جانفشانیهای جوانانی است که با دستان خالی جلوی گلوله های دشمنان سینه سپر کردند.

وی به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: نقش زنان در این واقعه در مقابل دشمن آگاهان، شجاعانه، برجسته و پررنگ بود، بطوریکه زنان درخرمشهر بخشی از کار تدارکات، امدادرسانی، آذوقه سازی و حتی جنگ در خط مقدم را نیز عهده دار بودند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح ارزش های اسلامی بود، تصریح کرد: در جریان فتح خرمشهر تمام قدرتهای مادی در مقابل ایمان ذلیل شدند؛ بطوریکه عملیات های پیچیده ای توسط جوانان کم سن و سال با موفقیت طراحی و اجرا شد.

مجتهدزاده با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی خسارات مادی و معنوی بسیاری متحمل شدیم، افزود: در همین سالها میراث معنوی اتکا به خداوند و خودباوری را به دست آوردیم که ایران را به کشوری ابرقدرت در منطقه تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: قدرت و صلابت امروز ایران اسلامی باعث شده تا دشمنانی همانند آمریکا و اسراییل علیه کشورمان توطئه کنند.

گفتنی است یادواره شهیده طیبه واعظی با عنوان سرو عفاف و با حضور خانواده شهیده واعظی، به همت استانداری قم، شهرداری قم، سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در سالن همایش های شهرداری برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار