وقوع آتش‌سوزی جدید در یک پست برق در بیروت

منابع آگاه از وقوع یک آتش‌سوزی جدید در یک پست برق در پایتخت لبنان و مهار آن از سوی آتشنشانی خبر دادند.
کد خبر: ۴۷۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 18August 2021

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های لبنانی و شاهدان عینی، شب گذشته (سه‌شنبه)، از وقوع آتش‌سوزی در یکی از پست‌های اصلی توزیع برق در بیروت خبر دادند.

بنا بر این گزارش، منابع آگاه اعلام کردند که تیم‌های آتشنشانی بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند تا آتشسوزی در این ایستگاه برق در منطقه «قصقص» بیروت را مهار کنند.

برخی منابع نیز ادعا کردند پیش از وقوع این حریق، صدای چند انفجار در این منطقه به گوش رسیده است.

به نوشته پایگاه خبری «الوطنیه للاعلام»، این حریق در خارج از پست توزیع برق بوده و نگرانی‌های در خصوص سرایت آن به بشکه‌های سوختی که اخیرا وارد این ایستگاه برقی شده بود، وجود داشت. اما در نهایت نیروهای آتشنشانی لبنان موفق به مهار و اطفای این حریق شدند.

پایگاه خبری «النشره» نیز نوشت که این آتش‌سوزی در کابل های برق در جاده فرودگاه روی داد که تیمهای آتشنشانی آن را خاموش کردند و این حادثه تنها خسارت مادی به بار آورد.

علاوه بر حملاتی این چنین به شبکه توزیع برق لبنان، این روزها، عراق نیز شاهد حملات مشابهی است و دکل‌ها و پست‌های توزیع برق عراق هدف حملات خرابکارانه قرار می‌گیرد.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شب هفتم محرم، با اشاره تصریح کرد: «یک اتاق عملیات مخصوص وجود دارد که مراکز برق را در عراق و لبنان هدف قرار می‌دهد و این مسأله اتفاقی نیست».

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها