نماینده مسیحی لبنان:

بحران سوخت، دوست و دشمن را به لبنان نشان داد

«معلوف» ضمن انتقاد از استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی برای کمک به بیروت، گفت که هر گونه کمک غیر مشروط را می‌پذیریم.
کد خبر: ۴۷۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ - 20August 2021

بحران سوخت، دوست و دشمن را به ما نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سزار معلوف» نماینده مسیحی پارلمان لبنان به ارسال کشتی حامل سوخت از جمهوری اسلامی ایران به این کشور واکنش نشان داد و اظهار داشت که «همپیمانان عرب و غربی، ما را فروخته‌اند».

معلوف به شبکه خبری المیادین گفت: «تن‌ها دشمن لبنان، اسرائیل است... واکنش‌های اسرائیل به کشتی کمک‌های ایران به لبنان، نقض حاکمیت ماست».

وی ادامه داد: «زمانی که همپیمانان عرب و غربی، ما را فروختند، آیا نباید کمک‌های ایران را قبول کنیم؟.. در حالی که سایر کشور‌ها در پی تحقیر و خواری ملت ما هستند».

این نماینده لبنانی تصریح کرد: «هر گونه کمک غیر مشروط به ملت لبنان را قبول می‌کنیم. ایران نیز شرط خود را به هیچ کس تحمیل نمی‌کند».

معلوف همچنین گفت که نمی‌توان از نظر اخلاقی و انسانی با سلاح حزب الله مبارزه کرد و در مقابل، علیه ملت و کشور وارد جنگ شد.

وی خطاب به سفیر آمریکا و پیشنهاد آن به لبنان به صورت کنایی گفت: «خواب خوش... بسیار دیر کرده‌ای. لبنان مدتهاست که غرق شده است».

این نماینده لبنانی خطاب به آمریکا و فرانسه هم گفت: «اگر خواستار اسکان مردم فلسطین [در لبنان]هستید، سخت در اشتباهید... حق آنان است که به کشور خود بازگردند».

معلوف در پایان تأکید کرد: «در این بحران مشخص شد که چه کسی دوست و چه کسی دشمن لبنان است... دوست، کسی است که به کشور ما کمک کند».

جمهوری اسلامی ایران یک محموله سوخت به لبنان فرستاده است. سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله هشدار داد که هر گونه تعدی به این محموله، تعدی به خاک لبنان است.

کشور لبنان یک سالی است که با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند و در همه این مدت آمریکا نه‌تن‌ها کمکی برای رفع مشکلات لبنان انجام نداده بلکه با تحریم این کشور به بهانه‌های مختلف معیشت لبنانی‌ها را سخت کرده است.

لبنان در در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و شش هزار و ۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

بحران سوخت تا جایی در این کشور پیش رفته است که برخی منابع خبری از قطعی برق در بخش‌های جنوبی لبنان خبر دادند و ارتش این کشور اعلام کرد که فقط برای ۴ روز سوخت دارد و پس از آن دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

در پی تشدید این بحران، رسانه‌های لبنانی همچنین درباره خطر اتمام مازوت و قطعی برق در بخش‌های حیاتی این کشور از جمله بیمارستان‌ها هشدار دادند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار