لبنان از رژیم صهیونیستی شکایت کرد

وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نقض مکرر حریم این کشور توسط جنگنده‌های صهیونیستی برای حمله به سوریه را محکوم کرد و از شکایت از این رژیم در سازمان ملل خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ - 20August 2021

لبنان از رژیم صهیونیستی شکایت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زینه عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منظور حمله به سوریه را محکوم کرد.

عکر گفت: پرواز این جنگنده‌ها در ارتفاع پایین منجر به ترس و وحشت مردم لبنان شده و ناوبری و هوانوردی در لبنان را به صورت مستقیم تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: این اقدامات نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ (که به منظور پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ صادر شد)، تهدید امنیت و ثبات در لبنان و نیز نقض حاکمیت آن است.

عکر گفت: لبنان از طریق سفیر و نماینده خود در سازمان ملل «آمال المدللی» شکایتی را درباره این اقدامات رژیم اسرائیل ارائه داده است.

وی افزود: لبنان از سازمان ملل خواسته جلوی این تجاوز‌های رژیم صهیونیستی و نقض حریم لبنان به منظور تجاور به خاک سوریه را بگیرد.

منابع خبری بامداد امروز جمعه از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق خبر دادند و رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند این رژیم به اهدافی در حومه دمشق حمله موشکی کرده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار