موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد با تمدید ماموریت «یونیفل» در لبنان

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا با تمدید ماموریت نیرو‌های یونیفل در لبنان برای یک سال دیگر موافقت کرد.
کد خبر: ۴۷۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ - 30August 2021

موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد با تمدید ماموریت «یونیفل» در لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شورای امنیت سازمان ملل متحد با تمدید ماموریت یونیفل (نیرو‌های حافظ صلح این سازمان در لبنان) به مدت یک سال دیگر موافقت کرد.

به گزارش شبکه خبری «العربیه» نماینده لبنان در سازمان ملل گفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به تمدید ماموریت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان برای یک سال دیگر رای داد.

این دیپلمات لبنانی افزود: «شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء و پس از مذاکراتی دشوار به تصویب مجدد ماموریت یونیفیل در لبنان رای داد.»

این دیپلمات ارشد لبنانی در توییتی ازهمه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به ویژه فرانسه تشکر کرد.

با وجود استقرای یونیفل در لبنان، رژیم صهیونیستی بدون توجه به مقرارت بین المللی به حریم آبی و هوایی لبنان تجاوز می‌کند. «استفانو دل کول» فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان روز جمعه گذشته، به نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در واکنش به این اقدام تل‌آویو در صفحه کاربری خود در شبکه توئیتر در پیامی که صفحه رسمی یونیفل نیز آن را بازنشر کرد، اعلام کرد: «پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در داخل خاک لبنان نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است و حاکمیت لبنان را زیر پا گذاشته است.»

این نیرو‌ها بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه ۴۲۵ شورای امنیت و همچنین قطعنامه ۴۲۶ این سازمان که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به این منطقه اعزام شده‌اند تا عقب‌نشینی قوای رژیم اسرائیل از لبنان را تأیید کرده، صلح و آشتی را به منطقه بازگردانند و به دولت لبنان کمک کند تا نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد.

اولین گروه از نیرو‌های یونیفل در ۲۳ مارس ۱۹۷۸ وارد منطقه شدند. اعزام این نیرو‌ها بخشی از عملیات حافظ صلح سازمان ملل در منطقه بود، اما علیرغم این مسئله نیرو‌های ارتش صهیونیستی کماکان به تجاوزات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار