تقدیر تجمع علمای مسلمانان لبنان از ایران و سخنان امیرعبداللهیان در اجلاس بغداد

تجمع علمای مسلمانان لبنان ضمن اعلام حمایت کامل از سخنان وزیر خارجه ایران در اجلاس بغداد از تهران برای ارسال کشتی حامل سوخت به لبنان و شکستن محاصره آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت لبنان تقدیر کرد.
کد خبر: ۴۷۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ - 30August 2021

تقدیر تجمع علمای مسلمانان لبنان از ایران و سخنان امیرعبداللهیان در اجلاس بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تجمع علمای مسلمان در لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت چهل و سومین سالگرد مفقود شدن امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان، از سخنرانی وزیر خارجه ایران در اجلاس روز شنبه بغداد تمجید کرد.

به گزارش المنار، در ابتدای این بیانیه آمده اسـت: در آستانه چهل و سومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر به دست رژیم سابق معمر القذافی در لیبی، بیش‌ترین چیزی که ما به آن نیاز داریم، حضور این امام بزرگوار در میان ما است. او اولین مدافع مستضعفان و محرومان بود، و به همین دلیل است که نام جنبش او جنبش محرومان خوانده شده بود. او این جنبش را راهی برای آزادی سرزمین و انسان و خروج از تاریکی فرقه‌گرایی نفرت انگیز به دوستی میان شهروندان و همزیستی واقعی می‌خواست.

تجمع علمای مسلمانان در ادامه برشمردن خصائص امام موسی صدر گفت: او کسی است که از دیر الاحمر (منطقه مسیحی نشین در بقاع لبنان) دفاع کرد، وقتی که برخی به فکر حمله به آنجا بودند و اعلام کرد که هر گلوله‌ای که به سمت آن شلیک می‌شود به سمت عمامه او شلیک می‌شود. او کسی است که طوائف را نعمت و فرقه گرایی را نفرین می‌داند. او کسی است که از آغاز تاسیس جنبش خود می‌دانست که بزرگترین مشکلی که لبنان از آن رنج می‌برد از سمت رژیم غاصب صهیونیستی است.

در ادامه بیانیه آمده است: او از مردم جنوب خواست در دفاع از سرزمین خود اسلحه بکشند. او گفت سلاح زینت مردان است. او خطاب به ابوعمار، رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: ابو عمار، بدان که بیت المقدس جز به دست مومنان آزاد نخواهد شد. امروز، ما با همه این خطرات، از زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی گرفته تا فرقه‌گرایی نفرت انگیز، فساد گسترده در دولت و افزایش طبقه محروم جامعه که در شرف دربرگرفتن اکثریت مردم لبنان است، روبرو هستیم.

وی افزود: ما به امام مقاومت و میهن جناب امام موسی صدر می‌گوییم امروز شما را در نزد خود نداریم؛ اما شما با کلمات و موضع گیری‌های شجاعانه و آگاهانه خود در بین ما حضور دارید. ما از همه رهبران، سیاستمداران و روحانیان لبنانی می‌خواهیم که از دستورالعمل‌های حکیمانه شما که نجات ملت در آن است، الهام بگیرند.

تجمع علمای مسلمانان در ادامه پرسید: آیا کسانی که نگران تشکیل دولت هستند از هرج و مرج امنیتی امروز کشور در سراسر مناطق آن، اطلاع دارند، به طوری که هیچ منطقه‌ای از آن خالی نیست؟! آیا آن‌ها فکر می‌کنند دلیل اتفاقاتی که رخ داده آن‌ها نیستند؟!. هر ساعتی که تشکیل دولت به تاخیر می‌افتد منجر به هرج و مرج بیشتر می‌شود؛ بنابراین تجمع علمای مسلمانان از نجیب میقاتی مامور تشکیل کابینه لبنان می‌خواهد تا به کاخ ریاست جمهوری برود و ترکیب نهایی کابینه را در اختیار او قرار دهد و به دنبال آن یا از دستیابی به توافق و تشکیل کابینه خبر بدهد و یا انصراف دهد و همه باید مسئولیت هر آنچه در نتیجه این اتفاق رخ خواهد داد، بپذیرند.

در این بیانیه تجمع علمای مسلمانان دیدار یکشنبه شب وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان را محکوم کرد و گفت: این دیدار در شرایطی انجام شده است که دشمن صهیونیستی جرایم خود را در حق ملت فلسطین تشدید کرده است و همزمان تشکیلات خودگردان نیز موج بازداشت‌های ظالمانه خود علیه فعالان حقوقی را شدت بخشیده است.

تجمع علمای مسلمانان از تشکیلات خودگردان خواست به گزینه مردم فلسطین در مبارزه مسلحانه تا آزادی تمام سرزمین فلسطین بازگردد، زیرا این تنها گزینه‌ای است که به اشغالگری ناعادلانه پایان می‌دهد و حق را به صاحبان آن باز می‌گرداند.

تحمع علمای مسلمانان در بیانیه‌ای با اشاره به سخنرانی حسین امیر عبداللهیان در اجلاس بغداد گفت: در حقیقت سخنان وزیر خارجه ایران، سخنان محور مقاومت بود که در آن از حمایت کامل از کشور‌های محور مقاومت و ملت‌های آن و ایستادگی ایران در کنار این کشور‌ها برای مقابله با هجمه ظالمانه آمریکا گفت.

در این بیانیه آمده است: ما ضمن حمایت کامل از آنچه در سخنرانی وزیر خارجه ایران بیان شد، از جمهوری اسلامی ایران هم به خاطر ارسال نفت به کشورمان و نقض تحریم ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه لبنان و ملت و مقاومت آن قدردانی می‌کنیم.

بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در نُهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۸) در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر القذافی، رئیس جمهور وقت این کشور صورت گرفت، ربوده و ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها