یونیفل: جنگنده‌های اسرائیل قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کردند

پس از آنکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، بامداد امروز، با نقض حریم لبنان اهدافی را در سوریه هدف قرار دادند، یونیفل (نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) اعلام کرد که این اقدام قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است.
کد خبر: ۴۷۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ - 20August 2021

یونیفل: جنگنده‌های اسرائیل قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل)، ظهر امروز (جمعه)، به نقض حریم لبنان توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

منابع رسمی سوریه و همچنین رسانه‌های لبنانی، بامداد امروز، خبر دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض حریم لبنان اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار داده‌اند.

«استفانو دل کول» در واکنش به این اقدام تل‌آویو در صفحه کاربری خود در شبکه توئیتر در پیامی که صفحه رسمی یونیفل نیز آن را بازنشر کرد، اعلام کرد: «پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در داخل خاک لبنان نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است و حاکمیت لبنان را زیر پا گذاشته است».

دل کول ادامه داد: «بار دیگر از ارتش اسرائیل می‌خواهم از چنین اقدامی که تلاش‌های یونیفل برای مهار تنش و اعتمادسازی میان ساکنان محلی را تضیعف می‌کند، دست بردارد».

همزمان با بیانیه فرمانده یونیفل، شبکه «المیادین» خبر داد که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به این اقدام تل‌آویو واکنش نشان داده و تأکید کرده است: «زیر پا گذاشتن حریم ما توسط جنگنده‌های اسرائیلی نقض دوباره حاکمیت ما و قطعنامه ۱۷۰۱ است».

میشل عون که با هماهنگ‌کننده دبیرکل سازمان ملل گفتگو می‌کرد، افزود: «باید برای جلوگیری و پایان دادن به این کارشکنی‌های اسرائیل به سرعت اقدام شود».

از سوی دیگر، «زینه عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نیز صبح امروز ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد که بیروت از طریق «آمال المدللی» سفیر و نماینده خود در سازمان ملل شکایتی در خصوص این اقدام تل‌آویو تنظیم و آن را به سازمان ملل ارائه کرده است.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان هم در واکنش به این اقدام تل‌آویو گفت که نقض مکرر حریم لبنان توسط دشمن اسرائیلی به طور مستقیم قطعنامه ۱۷۰۱ را تهدید می‌کند.

وی از سازمان ملل و جامعه بین‌الملل خواست این تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم و اقداماتی در راستای حفظ حاکمیت لبنان اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار