فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ خبر داد؛

تشکیل تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی برای مقابله با کرونا توسط بسیج

سردار «حسن‌زاده» با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح «شهید سلیمانی» توسط سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ، گفت: در سه موضوع تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی کار خود را در یک گستردگی زیاد در تهران آغاز کردیم.
کد خبر: ۴۷۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ - 19August 2021

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ، به‌همراه «عیسی مالمیر» مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ، صبح امروز (پنج‌شنبه) از مرکز واکسیناسیون کرونا مستقر در ورزشگاه آزادی تهران که با تلاش بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ ایجاد شده است، بازدید کردند.

سردار حسن‌زاده در جریان این بازدید، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در خصوص ضرورت نقش‌آفرینی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در زمینه مقابله با کرونا و تأکید ایشان مبنی بر حضور بسیج و بسیجیان در این عرصه، اظهار داشت: در همین راستا، بسیج برنامه‌های متنوع و متفاوتی را در تهران بزرگ و سپاه محمدرسول‌الله (ص) در دستور کار خود قرار داده است.

تشکیل تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی برای مقابله با کرونا/ مراکز واکسیناسیون تهران ۲ شیفت می‌شوند

وی با بیان این‌که اولین موضوعی در دستور کار قرار گرفت، گسترش مراکز واکسیناسیون است، تصریح کرد: حدود ۴۲ مرکز تجمیعی و حدود شش مرکز خودرویی واکسیناسیون کرونا در تهران ایجاد کرده‌ایم تا در این زمینه کمک‌کننده کادر بهداشت و درمان باشیم.

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ افزود: قرار است در تمام روزها، حتی روز‌های تعطیل این مراکز به‌طور کامل و با تمام ظرفیت فعال باشند و امروز که روز «عاشورا» است نیز شاهد هستیم که بسیجیان جامعه پزشکی و اعضای کادر بهداشت و درمان از صبح در این مرکز حضور پیدا کرده و به واکسیناسیون مردم می‌پردازند.

وی با تأکید بر این‌که ظرفیت تمامی مراکز تجمیعی و خودرویی واکسیناسیون کرونا به حداکثر خواهد رسید، گفت: براساس توافقی که با دکتر «علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران صورت گرفته است، قرار بر این شد تا این مراکز به‌صورت ۲ شیفت فعالیت کنند که ان‌شاءالله از چندروز آینده، شیفت‌های بعدازظهر آن نیز راه‌اندازی خواهد شد.

تشکیل تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی برای مقابله با کرونا/ مراکز واکسیناسیون تهران ۲ شیفت می‌شوند

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ تأکید کرد: اعلام آمادگی کردیم تا در هر مرکزی که نیاز است، نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی و سایر بسیجی‌هایی که داوطلب هستند و آموزش دیده‌اند و یا می‌توانیم آن‌ها را آموزش دهیم را به‌کارگیری کنیم تا با بالا بردن ظرفیت مراکز واکسیناسیون و ۲ شیفت کردن تمامی این مراکز، ان‌شاءالله به‌زودی تجمع مردم در مراکز به حداقل برسد و به یاری خدا نیز شاید باشیم که تعداد زیادی از مردم تهران واکسینه شوند.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: بسیج از تمام توان و نیرو‌های خود در جهت مقابله با کرونا استفاده خواهد کرد و امیدواریم که بتوانیم خدمت شایانی را در این زمینه به مردم با همکاری کادر بهداشت و درمان و سایر نهاد‌ها ارائه کنیم.

تشکیل تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی برای مقابله با کرونا/ مراکز واکسیناسیون تهران ۲ شیفت می‌شوند

وی با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح «شهید سلیمانی» توسط سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ، تصریح کرد: در سه موضوع تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی کار خود را در یک گستردگی زیاد در تهران آغاز کردیم و این تیم‌ها با کاور‌های مخصوص به‌صورت موتوری و پیاده در سطح شهر به مردم کمک کرده و ماسک رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به مردم یادآوردی خواهند کرد. همچنین در موضوع نظارتی، به مراکز بهداشت و درمان و سایر نهاد‌های نظارتی کمک خواهیم کرد تا بتوانند کار خود را گسترده، وسیع و منظم انجام دهند.

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان این‌که تیم‌های حمایتی ما به‌صورت هدفمند و محله‌محور، خانواده‌های نیازدمند را شناسایی خواهند کرد، گفت: یک سیستم موتوری را در سطح تهران راه‌اندازی کردیم تا مردمی که با مشکل روبه‌رو هستند؛ مثلا افرادی که کسی را ندارند تا برای آن‌ها دارو تهیه کند و یا خانواده‌هایی که نیاز به بسته‌های حمایتی دارند، به‌صورت هدفمند شناسایی و با آن‌ها ارتباط گرفته شده و با مراجعه به منزل آن‌ها، مشکلات‌شان را برطرف خواهیم کرد.

تشکیل تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی برای مقابله با کرونا/ مراکز واکسیناسیون تهران ۲ شیفت می‌شوند

وی افزود: تیم‌های مراقبتی ما همانند مرحله اول طرح شهید سلیمانی که با همکاری بسیج و بهداشت و درمان تهران انجام شد، در حال فراگیری آموزش هستند تا در مراکز بهداشتی و درمانی به یاری کادر بهداشت و درمان بپردازند.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با این موج جدیدی که در زمینه کمک و مساعدت همگانی برای مقابله با کرونا در حال شکل‌گیری است، به‌زودی شاهد آن باشیم که موج فعلی کرونا فروکش پیدا کند؛ البته کمک و همکاری مردم در این زمینه، مهم‌ترین مؤلفه است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار