نائب رئیس شورای شهر کرج خبر داد؛

برپایی آئین روضه‌خوانی درب منازل شهدای کرجی

«رحیمی محمودآبادی» گفت: مدیریت شهری کرج و در ذیل آن سازمان فرهنگی، در محرم 1400 نسبت به برپایی آئین روضه‌خوانی درب منازل شهدا اقدام کرده است.
کد خبر: ۴۷۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ - 19August 2021

برپایی آئین روضه‌خوانی درب منازل شهدای کرجی«علیرضا رحیمی محمودآبادی» نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج با تأکید بر اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و نام سربازان عظیم‌الشأن وطن، به احیای سنت دیرینه روضه‌خوانی با عنوان «چهارپایه خوانی» اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت شهری کرج و در ذیل آن سازمان فرهنگی، در محرم 1400 نسبت به برپایی آئین روضه‌خوانی در کوچه‌ها و محلات شهر کرج اقدام کرد.

وی مطرح کرد: چهارپایه خوانی یا سنت حاج مرزوق کربلایی، به نیت شهدای والامقام کرجی در محل سکونت آن‌ها برپا شد و موجبات خرسندی و خشنودی خانواده‌های معزز این سربازان وطن را فراهم کرد. این مراسم با هدف احیای سنت چهارپایه خوانی و تکریم خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و خانواده‌های شهیدان و عموم مردم، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) پرداختند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: این‌گونه اقدامات فرهنگی که ریشه در تاریخ عزاداری معاصر ایران دارد، در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد و تا پایان سال به‌صورت هفتگی و با حضور درب منزل شهدا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار