محمد عبدالسلام:

عدم تمایل ریاض به صلح در یمن/ نظامیان انگلیسی اشغالگرند

سخنگوی انصارالله یمن ضمن موضع‌گیری درباره حضور اشغالگران انگلیسی در استان المهره یمن، از بی‌میلی ریاض به راهکار سیاسی و انسانی برای حل بحران یمن سخن گفت.
کد خبر: ۴۷۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ - 21August 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن اظهار داشت: حضور نیروهای انگلیس در المهره موضوع جدیدی نیست؛ حضور بیگانگان مردود است.

وی افزود: ما حضور هرگونه نیروی نظامی را اشغالگری می‌دانیم و حق یمن است که با آن مقابله کند.

عبدالسلام در ادامه گفت: عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب به شکل گسترده ادامه دارد. درگیری‌ها نه در مارب و نه دیگر جبهه ها متوقف نشده است و حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی هم روزانه ادامه دارد.

وی افزود: بسیاری از مناطق مارب فتح شده است و این شامل مناطق گسترده‌ای می‌شود. مساحت این مناطق فتح شده تقریباً بزرگتر از دو کشور حوزه خلیج فارس است.

عبدالسلام تاکید کرد: عربستان سعودی به دنبال راهکار سیاسی و انسانی نیست، بلکه آنچه می‌خواهد ادامه بحران است. طرح ارائه شده از سوی آن‌ها غیرمنطقی و غیر واقع‌بینانه است.

وی گفت: رایزنی با رابط عمانی برای انتقال دیدگاه‌ها و پیام‌ها خواه با آمریکایی‌ها یا سعودی یا طرف‌های دیگر ادامه دارد. ما بر این باوریم که طرح ارائه شده (الحوثی) درباره مارب به مثابه کلیدی خواهد بود؛ البته اگر سعودی و آمریکا در دستیابی به راه حل بحران جدی باشند؛ اما آن‌ها جدیتی ندارند. این طرحی انسانی است و همچنان روی میز است.

عبدالسلام تأکید کرد: گمان نمی‌کنیم که نزدیک شدن سعودی و عمان تأثیری بر نقش تاریخی و راهبردی عمان داشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها