طی پیامی؛

سرلشکر رشید درگذشت «پدر کویرشناسی ایران» را تسلیت گفت

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) طی پیامی درگذشت پرفسور «کردوانی» را تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۷۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ - 22August 2021

سرلشکر رشید ارتحال پرفسور «کردوانی» را تسلیت گفتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) طی پیامی درگذشت پرفسور «پرویز کردوانی» را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مَنْ زَهِدَ فِی الدُّنْیَا اسْتَهَانَ بِالْمُصِیبَاتِ وَ مَنِ ارْتَقَبَ الْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى الْخَیْرَاتِ
هر کس که در دنیا زهد می‌ورزد مصیبت‌ها را ساده پندارد و هر کس که مرگ را انتظار می‌کشد در نیکی‌ها شتاب می‌کند.
نهج‌البلاغه (حکمت ۳۱)

خانواده محترم و معزز پروفسور پرویز کردوانی

خداوند حکیم و مهربان، دنیا را دار گذر و سفر قرار داد تا بندگانش را در آن بیازماید و از حاصل این امتحان توشه‌ای برای تنعم در دیار باقی به آن عطا بفرماید. زهی سعادت انسان‌های وارسته که دل به ظاهر فریبای دنیا خوش نکردند و عمر گرانبها را وقف رضایت پروردگار خویش کرده‌اند و رنج‌های دنیا را بر جان خود هموار کردند و نعمت‌های خدادادی را جز در مسیر تحقق دستورات الهی به کار نبستند.

گوارا باد بر بندگان صالح خدا که دوران کوتاه عمر را غنیمت شمرده و تمام همت خود را مصروف مجاهده برای کسب رضایت حق‌تعالی کردند و چهره جان را به انوار معرفت و زیور اخلاق مزیّن کردند تا در پیشگاه حضرتش ارج و قرب یافته و متنعم از رزق حضور دریای رضای ابدی‌اش غوطه‌ور شدند. توفیقات آن استاد گرامی به مدت شش دهه، در مجاهدت عالمان و پیوسته در سنگر مقدس دانش و پژوهش و خستگی‌ناپذیری و دلسوزی در تربیت دانشجویان و اساتید ایران عزیز و دغدغه دائمی برای حفظ آب و خاک و اقلیم کشور عزیزمان ایران و ارائه نظریه‌های بدیع و راهگشا به مسئولین کشور، پاداش گران‌بهایی است که خداوند متعال به پاس تلاش خالصانه و جدیت متعهدانه آن استاد فرهیخته عنایت فرمود.

اینجانب ارتحال آن استاد بزرگ و فرهیخته و فقید سعید را به همسر گرامی و همه خاندان محترم کردوانی تسلیت گفته و از پیشگاه حضرت رب العالمین، برای همه بازماندگان محترم صبر و اجر کریم و برای آن مرحوم، رضوان ابدی در جوار اولیای خاصه الهی مسئلت دارم.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص)
سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با دوازدهم محرم الحرام ۱۴۴۳

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار