مرگ مظلومانه دختربچه مسلمان ۳ ساله میانماری

«سریره» دختر بچه سه ساله روهینگیایی بعد از سه هفته سرگردانی در دریا از شدت بیماری جان داد.
کد خبر: ۴۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ - 27May 2015

مرگ مظلومانه دختربچه مسلمان ۳ ساله میانماری

به گزارش دفاع پرس، دختر بچه سه ساله مسلمان میانماری بعد از سه هفته آوارگی در دریا جان داد.

سایت خبری «العرب» قطر در اینباره گزارش داد، «سریره» دختر سه ساله مسلمان روهینگیایی بعد از سه هفته سرگردانی در دریا و بیماری شدید به محض رسیدن به ساحل اندونزی از دنیا رفت.

این دختر بچه مسلمان روهینگیایی بعد از رسیدن به اندونزی فوراً به بیمارستان منتقل شد؛ اما به دلیل وخامت اوضاع وی پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند.

خانم «میمی» مادر این کودک گفت: من از اعماق قلبم غمگین هستم و شب و روز گریه میکنم؛ هر چه تلاش میکنم بهخاطر «اسماء» دختر دیگرم هم که شده گریه نکنم، نمیتوانم.

بسیاری از مسلمانان روهینگیایی برای نجات از نسلکشی در میانمار مجبور به فرار به کشورهای اندونزی، مالزی و تایلند شدهاند که به دلیل عدم پذیرش آنان در این کشورها مدتهای طولانی و در شرایطی بسیار سخت بر روی دریا سرگردان مانده و جان میدهند.

آوارگان نجات یافته از دریا و دست قاچاقچیان انسان در کشورهای مقصد نیز با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه زندگی مواجه هستند.

دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند، مجبور میکند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در ارودگاههایی با شرایط وخیم در مکانهایی نامعلوم، یکی را برگزینند.

مسلمانانی که بازداشت میشوند در معرض شکنجههای وحشیانه قرار گرفته و برخی جان خود را زیر این شکنجهها از دست میدهند.

با گذشت 3 سال از شروع دور جدید پاکسازی نژادی-مذهبی در میانمار، بوداییها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه میدهند؛ اما سازمانهای بینالمللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر میبرند.

 

منبع: جبهه جهانی مستضعفین

نظر شما
پربیننده ها