برهم صالح با اشاره به حوادث «طارمیه»:

جامعه جهانی به عراق در مبارزه با تروریسم کمک کند

رئیس جمهور عراق با اشاره به حوادث اخیر در شهر «طارمیه» بغداد خواستار کمک جامعه جهانی به کشورش در زمینه مبارزه با تروریسم شد.
کد خبر: ۴۷۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ - 22August 2021

جامعه جهانی به عراق در مبارزه با تروریسم کمک کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برهم صالح رئیس جمهور عراق به حوادث اخیر در شهر «طارمیه» بغداد واکنش نشان داد.

وی در همین زمینه اعلام کرد حوادث طارمیه نشان می‌دهد که چالش تروریسم در عراق هنوز هم پابرجاست.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور عراق تأکید کرد: تلاش های امنیتی برای ممانعت از تکرار حوادثی که در طارمیه اتفاق افتاد، ضروری است. وی همچنین خواستار کمک جامعه جهانی به عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و ریشه کن شدن تروریستهای تکفیری در این کشور شد.

طی دو هفته اخیر «الطارمیه» بغداد شاهد فعالیت برخی از عناصر تروریستی بوده است. روز گذشته نیز جنبش مقاومت اسلامی نجباء با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری از رزمندگان تیپ ۱۲ حشدالشعبی متشکل از اعضای جنبش مقاومت اسلامی نجباء بر اثر کمین تروریستی داعش در منطقه الطارمیه واقع در بغداد به شهادت رسیدند.

در بیانیه نجباء آمده است: تروریست‌های داعشی که در سایه انفعال دولت موقت عراق مناطق شمالی پایتخت را ناامن کرده‌اند، در حمله‌ای تروریستی چهار تن از رزمندگان حشد شعبی را به شهادت رساندند.

نجباء اعلام کرده است: طبق گزارش منابع میدانی، عناصر تکفیری ابتدا یک مین کنار جاده‌ای را منفجر نموده و سپس از پنج نقطه در مزارع مجاور به رزمندگان نجباء حمله کردند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: سازمان بسیج مردمی عراق در پی این حمله تروریستی، شهادت چهار مجاهد نجباء به نام‌های علی کاظم حاتم طاهر الازیرجاوی، یوسف محمد جاسم هانی الکریماوی، محمد حمزه ناصر حسین الجبوری و ضرغام عدنان هانی ابراهیم الجنابی را تأیید کرد و از مجروحیت شماری دیگر از رزمندگان این تیپ خبر داد.

نجباء تأکید کرده است: معاون فرمانده تیپ ۱۲ حشدالشعبی از جمله شهدای نجباء در این کمین است. گفتنی است، منطقه الطارمیه از مدت‌ها پیش در سایه اهمال دولت الکاظمی به کانون هسته‌های خاموش داعش تبدیل شده است.

در همین رابطه، رئیس شورای سیاسی نجباء از دولت موقت خواست که به جای سوء استفاده سیاسی و انتشار پیام‌های تسلیت تکراری، در راستای خونخواهی شهدای حشد شعبی اقداماتی مؤثر ترتیب دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار