مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

پیشتازی استان کهگیلویه و بویراحمد در تدوین دانشنامه دفاع مقدس

سرهنگ «آسمند» با اشاره به پیشتازی استان کهگیلویه و بویراحمد در تدوین دانشنامه دفاع مقدس، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال چهار استان کشور باید دانشنامه دفاع مقدس خود را به اتمام برسانند که کهگیلویه و بویراحمد یکی از این استان‌ها است.
کد خبر: ۴۷۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ - 23August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در کارگاه آموزش مقاله‌نویسی اظهار داشت: با وجود گذشت سال‌های زیادی از دوران دفاع مقدس و علی‌رغم نگارش کتاب‌های متعدد در این زمینه، اما کتاب علمی و جامعی در خصوص نقش استان در این دوران نداریم.

وی با اشاره به پیشتازی استان کهگیلویه و بویراحمد در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، افزود: انتقال ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس به نسل‌های حال و آینده، جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق تاریخ دفاع مقدس و ایجاد امکان دسترسی اندیشمندان و محققان به یک منبع مستند، جامع و معتبر در حوزه دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا پایان امسال باید 100 مدخل گروه فرهنگی و اجتماعی دانشنامه دفاع مقدس استان مقاله‌نویسی شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال چهار استان کشور باید دانشنامه دفاع مقدس خود را به اتمام برسانند که کهگیلویه و بویراحمد یکی از این استان‌ها بوده و امیدواریم با تلاش مجری و نویسندگان دانشنامه شاهد تحقق این امر باشیم.

«مرتضی منتظرظهوری» معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج هم در این کارگاه آموزشی گفت: دانشگاه رسالت‌های متعددی در سطح جامعه دارد که یکی از این رسالت‌ها پاسداشت رشادت‌های رزمندگانمان در هشت سال دفاع مقدس است و در این راستا حداقل کاری که می‌توان انجام داد کمک به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس می‌تواند چراغ راهی برای آیندگان باشد، اضافه کرد: دانشگاه یاسوج کار تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد را در چهار فاز به عنوان مجری متقبل شده و این مهم، گام کوچکی از طرف جامعه دانشگاهی در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

«محمدمهدی روشنفکر» مجری دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این کارگاه آموزشی با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی تدوین این دانشنامه، گفت: مهم‌ترین مشکل ما فقدان اسناد و مدارک لازم است که این موضوع روند تدوین دانشنامه را کمی با کندی مواجه کرده است.

وی عدم همکاری لازم از جانب ادارات و نهادها را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس استانی تازه‌تأسیس بود و در آن زمان، بسیاری از ادارات در این استان مستقر نبوده و زیرمجموعه ادارات، نهادها و سازمان‌های استان‌های مجاور بودند.

مجری دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد طولانی شدن روند داوری و ارزیابی مقالات را از دیگر مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های مجدد مقالات توسط کارشناسان، ایرادات جدیدتری وارد می‌شود که این موضوع سبب خستگی و بی‌انگیزگی تدوین‌کنندگان می‌شود.

روشنفکر اختلاف‌نظر راویان دفاع مقدس را از دیگر مشکلات پیش‌روی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار