نماینده ادوار مختلف مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

وزرای جوان خلأ تجربه را با انتخاب مشاوران باتجربه رفع کنند

آرین‌منش گفت: وزیران جوان کابینه دولت سیزدهم اگر می‌خواهند موفق ظاهر شوند، نباید ارتباط خود را با افراد باتجربه قطع کنند؛ چون افراد باتجربه می‌توانند مشاوران خوبی برای وزرای جوان محسوب شوند.
کد خبر: ۴۷۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 25August 2021

وزرای جوان خلأ تجربه را با انتخاب مشاوران باتجربه رفع کندجواد آرین‌منش نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درباره ترکیب کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: کابینه سیزدهم ترکیبی از نیرو‌های جوان و باتجربه است. به طور کلی این کابینه نسبت به کابینه دولت‌های گذشته از معدل سنی کمتری برخوردار بوده و انتظار می‌رود که از پویایی بیشتری هم برخوردار باشد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی به مدیران جوان فرصتی را داده است تا در عرصه مدیریت کلان کشور بتوانند خود را به اثبات برسانند و مسیر برای حضور بیشتر نیرو‌های جوان در ساختار‌های مدیریتی فراهم شود؛ البته این موضوع نیازمند این است که مدیران جوان کارآمدی و شایستگی خود را نشان دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از نیرو‌های جوان مزیت دیگری هم دارد و آن مزیت این است که وزیر جوان، معاونین خود را از میان جوانان انتخاب می‌کند و چنین اقدامی منجر به پویایی و نشاط و تحرک حداکثری در وزارتخانه‌ها خواهد شد.

آرین‌منش پیشنهاد کرد: وزیران جوان کابینه اگر می‌خواهند موفق ظاهر شوند نباید ارتباط خود را با افراد باتجربه قطع کنند. افراد باتجربه می‌توانند مشاوران خوبی برای وزرای جوان محسوب شوند و آن‌ها را در مسیر تعالی سازمانی و پویایی و کارآمدی یاری خواهند کرد. به عبارت دیگر ترکیبی از تجربه و جوانی اثرگذاری مثبتی خواهد داشت و تحولی را در کشور ایجاد می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که نهاد‌های اقتصادی و فرهنگی کشور نیازمند تحول اساسی است، گفت: کوچک و چابک شدن سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها جزء ضرورت‌های مهمی است که دولت سیزدهم برای موفقیت و تحقق وعده‌ها باید آن را انجام دهد.

وی به محدودیت شدید منابع در کشور اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم با کمبود منابع روبه‌روست؛ بنابراین برای این‌که دولت شرایط را کنترل کند باید مسئله بهره‌وری را جدی بگیرد.

آرین‌منش تغییرات گسترده حتی تا سطوح پایین سازمانی را یک آفت برای مجموعه‌ها دانست و گفت: در همه جای دنیا تغییرات مدیریتی در سطوح عالی، امر پذیرفته‌شده محسوب می‌شود اما در ایران وقتی مدیریتی جدیداً روی کار می‌آید، کارمندان رده پایین را هم تغییر می‌‎دهد که این رویه اصلاً در جهان پذیرفته نشده است؛ لذا از وزرای جدید انتظار می‌رود تغییرات نیروی انسانی و پرسنل را در دستورکار قرار ندهند.

وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه برخی نمایندگان مجلس انتظار دارند که یک وزیر جوان از رزومه کاری فوق‌العاده قوی برخوردار باشد؛ درصورتی‌که از یک فرد ۴۰ ساله که تا ۳۵ سالگی تحصیل کرده و ۵ سال است که وارد دستگاه اجرایی شده چگونه باید رزومه کاری قوی و مدیرتی داشته باشد. نمایندگان باید به این فرد فرصت دهند و به او توصیه کنند که از مشاوران باتجربه استفاده کند تا خلأ تجربه هم رفع شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار