در گرامیداشت مقام پزشک منتشرشد؛

شجاعت شیرزن مددکار برای دفاع از زنان سوسنگردی

کانال خبری معراج‌الشهدا به مناسبت روز پزشک خاطره‌‌ای از یکی از امدادگران سوسنگرد در مورد یک زایمان عجیب در دل معرکه جنگ را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ - 25August 2021

حکایتی باور نکردنی از شجاعت «مامایِ تیربارچی» در دوران دفاع مقدسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روز گذشته (اول شهریور) روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک بود. به همین مناسبت به خاطره یکی از ماما‌های دوران دفاع مقدس پرداخته‌ایم. زهره شجاعی از امدادگران سوسنگرد از یک زایمان عجیب در دل معرکه سخن می‌گوید.

«در سوسنگرد خدمت می‌کردیم. روزی دو، سه زائو برای وضع حمل می‌آوردند. یک روز سه تا زائو آوردند و همان موقع حمله شروع شد. پرسنل بیمارستان ناچار شدند آن‌ها را سوار وانت کنند و از سوسنگرد بیرون ببرند.

در میان گلوله و خمپاره به جایی می‌رسند که دیگه امکان رفتن نیست. وارد سنگری شدند که تیربار داشت و دو برادر سرباز پشت تیربار بودند، دو تا از زائو‌ها همان‌جا توسط یکی از خواهران ماما وضع حمل می‌کنند. ترکش خمپاره به برادران می‌خورد و همان دم شهید می‌شوند. عراقی‌ها جلو می‌آیند. خانم ماما خودش پشت تیربار می‌نشیند و عراقی‌ها را به جهنم می‌فرستد و بعد زائو‌ها را به سلامت به بیمارستان می‌رساند.»

منبع

مجله صف، شماره ۶۴، فروردین سال ۱۳۶۴، صفحه ۳۶ به نقل از کتاب بیستون عشق

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار