در قالب پویش «کاروان ایثار» صورت گرفت؛

دیدار مسئول بسیج مداحان قم با خانواده روحانی شهید «موسوی دامغانی»

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی قم با خانواده روحانی شهید حجت‌الاسلام «سید ابوالقاسم موسوی دامغانی» دیدار و از مقام والای این شهید گران‌قدر تجلیل کرد.
کد خبر: ۴۷۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ - 25August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «اکبر بختیاری» مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی قم به‌همراه جمعی از اعضای کانون شهید «عزیززادگان» این سازمان، در منزل روحانی شهید حجت‌الاسلام «سید ابوالقاسم موسوی دامغانی» حضور یافته و با برپایی محفل عزاداری سیدالشهداء (ع) به یاد شهید، از مقام والای این روحانی انقلابی تجلیل کردند.

این دیدار با عنوان «روضه بزمی» و در قالب پویش «کاروان ایثار» دیدار با خانواده‌های شهدا، با حضور نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، ناحیه بسیج شهرستان قم و فرماندهانی از حوزه‌های بسیج ۱۱ و ۱۲، پایگاه‌های بسیج امام علی (ع)، امام حسین (ع) و غدیر و امام جماعت مسجد حضرت رقیه (س) برگزار شد.

نخستین برنامه «روضه بزمی» کانون بسیج مداحان و هیئات مذهبی قم، دیدار با خانواده مداح شهید «میثم لیلابی» شهید ظهر عاشورا (۱۲ اسفند سال ۱۳۸۲) در کربلا بود که چند روز قبل صورت گرفت.

شهید حجت‌الاسلام «سید ابوالقاسم الموسوی دامغانی» از روحانیون انقلابی و از شاگردان امام خمینی (ره) بود. وی پس از انقلاب در مسئولیت‌هاى گوناگون مانند امام جمعه و نماینده مردم رامهرمز در مجلس شوراى اسلامى به خدمت پرداخت.

وی در اول اسفند سال ۱۳۶۴، در حالی که با هواپیمای مسافربری به‌همراه برخی مسئولان از جمله شهید حجت الاسلام شیخ فضل‌الله محلاتى نماینده حضرت امام خمینی (ره) در سپاه، عازم جبهه‌هاى جنوب بودند، از سوى ۲ جنگنده متجاوز عراقى مورد حمله قرار گرفته و به شهادت رسیدند که به همین مناسبت، نخستین روز اسفند هر سال به نام روز «دفاع مقدس و روحانیت» نامگذاری شده است.

دیدار مسئول بسیج مداحان قم با خانواده روحانی شهید «موسوی دامغانی»+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار