معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس بهترین بستر برای انتقال فرهنگ مقاومت هستند

«میرجعفریان» گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی است که مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بهترین بستر برای عملیاتی شدن این هدف خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ - 25August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از مشهد، چهارمین جلسه هیئت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امیر سرتیپ دوم «مرتضی محمدی» جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا و سایر اعضا امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

‌میرجعفریان در این نشست با اشاره به شرایط کنونی کشور در مواجه با ویروس کرونا اظهار داشت: ارکان دولت، نیروهای مسلح و تشکل‌های مردم نهاد در کنار هم هستند و با وحدت توانسته‌اند از شرایط خاص و دشوار بدون دغدغه عبور کنند.

وی افزود: هر چند برخی وقایع و رویدادها، ناملایماتی را به مردم ایران اسلامی تحمیل کرده، اما مردم و مسئولان با همدلی آن را پشت سر گذاشته‌ و اجازه نداده‌اند خدشه‌ای به اصل نظام وارد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه پرداختن به دفاع مقدس به‌عنوان میراث گرانسنگ شهدا و ایثارگران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حفظ ارزش‌ها که ثمره مجاهدت شهدا و ایثارگران است ورای وظیفه قانونی و کاری ماست. همه ما معتقدیم توجه به مباحث فرهنگی مرتبط با ارزش‌های انقلاب اسلامی موجب استحکام و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به‌عنوان یکی از اولویت‌های فرهنگی که در راستای حفظ ارزش‌های حماسه دفاع مقدس و تداوم‌بخش حرکت رو به پیش انقلاب است باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و همچنین با حمایت خود نسبت به تکمیل این مرکز اهتمام کنند.

میرجعفریان تصریح کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی است که مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بهترین بستر برای عملیاتی شدن این هدف خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: از طریق مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیام ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر دنیای استکبار به جامعه منتقل خواهد شد و برکات این حماسه جاوید روز به روز در جامعه پررنگ‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر استقرار تجهیزات نظامی در فضاسازی مرکز فرهنگی استان، بیان داشت: فضاسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس با استفاده از تجهیزات و ادوات نظامی در اولویت قرار گیرد چون علاوه بر جذب مخاطب باعث ایجاد انگیزه برای تکمیل پروژه خواهد شد.

میرجعفریان متذکر شد: شاید به دلیل کمبود منابع، پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در مراحلی با کندی پیش برود اما می‌توان با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌ها استانی این خلأ را جبران کرد.

این مسئول در این نشست به ارائه راهکار جهت رفع موانع در مسیر عملیاتی شدن مصوبات سومین جلسه هیئت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس پرداخت.

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس با تداوم پشتیبانی‌های استانی

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از پیگیری‌های صورت گرفته در راستای عملیاتی شدن مصوبات سومین جلسه هیئت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، موانع موجود در مسیر تحقق این مصوبات را در حوزه نیروی انسانی، تأمین اعتبار جهت تکمیل مرکز فرهنگی و فضاسازی برشمرد. 

وی گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: مأموریت در حوزه عمرانی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی روند خود را داشته باشد و متوقف نشود، اما لازمه تحقق آن تداوم پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دستگاه‌ها و ساختارهای استانی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: روزآمدسازی یک پروژه در شرایط موجود بسیار سخت است؛ بر همین اساس، درخواست داریم که توافقات و مصوبات جلسات هیئت مدیره هرچه سریع‌تر اجرایی و مشمول زمان نشود.

در ادامه اعضای هیئت مدیره در مورد ساختار نیرویی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار