معاون‌هماهنگ کننده ارتش:

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا اثرگذار‌ترین اقدام در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

دریادار سیاری با اشاره به اهمیت دیدار با خانواده‌های معظم شهدا گفت: همه مسؤلین باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند که انجام این کار قطعا اثرات عمیقی بر جامعه خواهد گذاشت.
کد خبر: ۴۷۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 25August 2021

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا اثرگذار‌ترین اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، در نشست ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس آجا که صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، امیر دریادار حبیب الله سیاری  با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و اثرگذاری آن در سطح جامعه، اظهار داشت: برای ایجاد اثربخشی لازم در حوزه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید نگاهی نو به نحوه ارائه ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه مخاطب داشته باشیم و ضمن آن به چیستی و چرایی و تبیین عقلانیت در دوران دفاع مقدس نیز بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به برنامه‌های حوزه دفاع مقدس نگاه سطحی و حاشیه‌ای داشت، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس و برنامه‌هایی که همه سازمان‌ها و نیرو‌ها در این خصوص پیش بینی کرده و در دستور کار خود قرار داده اند باید به طور ویژه نگاه و اجرا شوند.

دریادار سیاری دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را یکی از مهمترین اقدامات ماندگار و ارزشمند در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: همه مسؤلین باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند که انجام این کار قطعا اثرات عمیقی بر جامعه خواهد گذاشت.

وی در ادامه ثبت و نگارش خاطرات دوران دفاع مقدس را از دیگر اقدامات موثر در حوزه احیای ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: خاطرات درس آموز شهدا و سبک زندگی خانواده‌های معظم شهدا و همچنین ثبت خاطرات جانبازان و آزادگان می‌تواند بسیار اثرگذار و مورد توجه جامعه مخاطب قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: کلام و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دفاع مقدس و استخراج این گنجینه عظیم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و توسط دستگاه‌های ذیربط و نیرو‌های مسلح اجرایی شود؛ که اگر این مهم اتفاق بیفتد می‌توانیم بگوییم که ارزش‌های دفاع مقدس وارد متن زندگی جامعه مخاطب شده است.
وی با بیان اینکه امروز جوانان مخاطب و مجریان دست یابی به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی هستند گفت: کسانیکه از گنجینه عظیم دفاع مقدس بی اطلاع هستند چگونه می‌توانند اجرا کننده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند؛ پس ضرورت دارد در این مسیر گام‌های بلندتری برداشته شود.

دریادار سیاری با اشاره به دستاورد‌های دفاع مقدس در کلام امامین انقلاب اسلامی، گفت: اگر بخواهیم اثربخشی لازم را در بطن جامعه ببینیم باید این مطالب را از قالب پرونده و کتاب به متن زندگی افراد وارد کنیم و کار تبلیغی مناسب در این خصوص انجام دهیم چراکه دستاورد‌های دفاع مقدس قطعا موجب بالندگی و افتخار مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل در حوزه تبیین فرهنگ دفاع مقدس گفت: امیدواریم همچون سنوات گذشته ادارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتباط و تعامل خوبی را با ارشد نظامی‌های مناطق مختلف ارتش برقرار کنند که ثمره آن در ترویج موثرتر ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه مخاطب خواهد بود.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار