در پیام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران مطرح شد؛

ایثار شهیدان تجلی فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) است

اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تکریم مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مجموعه ۳۰ قسمتی «نجوای عاشقی» را به قلم خادمان خاندان معظم شهدا و ایثارگران، تقدیم مخاطبان می‌کند.
کد خبر: ۴۷۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ - 18August 2021

ایثار شهیدان تجلی فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تکریم مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مجموعه ۳۰ قسمتی «نجوای عاشقی» با موضوع یادداشت‌های مرتبط با موضوع فرهنگ جهاد و شهادت را به قلم خادمان خاندان معظم شهدا و ایثارگران، تقدیم مخاطبان می‌کند.

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در پیام خود در این ارتباط آورد:

«یَا لَیتَنِی کُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِیمًا

قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در واقعه عاشورا، بزرگ‌ترین درس آزادگی و مبارزه با ظلم برای همه مردمان در دوران تاریخ بشریت است.

با هر نگرشی که به ابعاد مختلف قیام حضرت امام حسین (ع) بنگریم، درس‌ها و عبرت‌های مهمی پیش روی ما قرار دارد.

قیامی که در برابر ظلم و کفر و در ناعادلانه‌ترین رویارویی تاریخ صورت گرفت و امروز پس از گذشت بیش از هزار و۳۸۰ سال از نهضت عاشورا، هنوز این قیام ماندگاری و تازگی خاص خود را دارد و روز بروز بر شور وشعور آن افزوده می‌شود.

در طول تاریخ، نهضت عاشورا برخلاف برخی از نهضت‌ها و جریان‌ها فراز و فرود ندارد و همیشه بر فراز و افتخار بوده است. نهضت عاشورا همواره با فراز است و هرگز فرود ندارد و این عزت و اقتدار نشانگر هدف والای امام حسین (ع) در حرکت و قیام بود.

در برخی از کشور‌های دنیا با وجود محدودیت‌های شدید و اقدامات ظالمانه و فجیع علیه مسلمان، مردم آن کشور‌ها با تأثیر از قیام حسینی در راه دفاع از اسلام تا پای جان مقاومت می‌کنند؛ جبهه‌ی مقاومت امروز نمونه‌ای روشن و از وارثان فرهنگ عاشورا در مبارزه با کفر و شرارت‌های ظالمان زمانه است و از همین رو افراد بی شماری نیز در راه زنده نگه داشتن ارزش‌ها و اهداف عاشورایی هزینه‌های بسیاری پرداختند تا به عشق حقیقی خود دست یابند.

دوران دفاع مقدس در کشورمان و ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان نیز نشأت‌گرفته از نهضت امام حسین (ع) و قیام عاشورا بود. در آن زمان نیز تمام لشکر کفر بر علیه ملت ایران متحد شده بودند تا کشوری را که به لحاظ تغیرات ساختار سیاسی و فرهنگی، روز‌های جدیدی را تجربه می‌کرد، از پای درآورند. اما همین شهدا و ایثارگران سلحشور دوران جنگ ۸ ساله با تبعییت از "هیهات منا الذلة" امام حسین (ع) در روز عاشورا در برابر این رویارویی ناعادلانه ایستادند و کار‌های بزرگی انجام دادند و امروز با گذشت بیش از چهل سال از آغاز دوران دفاع مقدس، نام و یادشان با یاد ونام سید و سالار شهیدان عجین شده است.

ارزش‌های دفاع مقدس مانند نهضت عاشورا هرگز فراموش نخواهد شد، چرا که ریشه دفاع مقدس اصیل است.

اهداف، مسیر و مرام دفاع مقدس به نهضت امام حسین (ع) متصل شد و همین امر سبب ماندگاری این دوران در طول تاریخ و برای همه نسل‌ها شده است و امروز بزرگترین دستاورد ملت ایران در دوران دفاع مقدس، بصیرت و ولایتمداری است که در کنار سایر میراث مقدس شهیدان برای ما به یادگار مانده است.

قیام امام حسین (ع) حرارتی را در دل‌های آزادگان جهان روشن کرد که هرگز سرد نخواهد شد و انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس و حوادث پس از آن برگرفته از نهضت عاشورایی است و بر همین اساس الگویی موثر و سرمشقی مهم برای همه انقلاب‌ها در سراسر جهان است.

درود و سلام بر ارواح طیبه پیامبر، اوصیا، صلحا، شهدا و امام شهیدان.

راه شهیدان ادامه دارد.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها