حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش مانع‌زدایی از بهره‌برداری مراکز توانبخشی

اوحدی گفت: مدافعان سلامت زحمات زیادی را برای جانبازان متحمل شده‌اند و با ایثار و از خودگذشتگی در مسیر خدمت به مردم و جامعه ایثارگری کاملاً سربلند ظاهر شده‌اند.
کد خبر: ۴۷۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ - 26August 2021

حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش مانع‌زدایی از بهره‌برداری مراکز توانبخشیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارشنبه شب در همایش «مانع‌زدایی از بهره‌برداری مراکز جامع توانبخشی کشور» که به همت موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در آسایشگاه جانبازان بقیه‌الله برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه خدمت به جامعه ایثارگری توفیق الهی است، اظهار داشت: مدافعان سلامت زحمات زیادی را در این سال‌ها برای جانبازان متحمل شده‌اند و با ایثار و از خودگذشتگی در مسیر خدمت به مردم و جامعه ایثارگری کاملاً سربلند بوده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر ضرورت حفظ وحدت برای حل مشکلات جامعه ایثارگری به ویژه جانبازان قطع نخاعی و ویلچری، با اشاره به دستاورد‌های علمی کشور در عرصه‌های مختلف گفت: امروز شاهد برخی مشکلات در تهیه دارو هستیم که منشأ آن تحریم‌ها است، اما با همت و تلاش می‌توان بر مشکلات و تحریم‌ها در کشور غلبه کرد و امیدواریم در دولت سیزدهم نیز شاهد تلاش‌های بیشتری برای حل این مشکلات به ویژه مسائل مربوط به جامعه ایثارگری باشیم.

وی با اشاره به توصیه‌ها و سفارش‌های حضرت امام علی (ع) در مورد نحوه صحیح مدیریت در جامعه اسلامی گفت: مولای متقیان حضرت علی (ع) به کارگزاران خود از جمله مالک اشتر که خود الگویی برای جامعه اسلامی آن دوران بود، می‌فرمایند که مبادا از مأموریتی که امروز به شما محول شده است برای رسیدن به اهداف شخصی خود نیز بهره بگیرید، بلکه باید از رسیدن به منفعت‌های مالی روی برگردانید تا مأموریت الهی خود را پیش ببرید.

مهندس اوحدی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از انجمن جانبازان از جمله زنان جانباز ویلچری و قطع نخاعی گفت: بسیاری از خادمان شهدا و ایثارگران زندگی خود را وقف جامعه ایثارگری کرده‌اند و امیدواریم در این مسیر برکات الهی نصیب آن‌ها شود.

در این همایش که با حضور جمعی از معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد جانبازان ۷۰ درصد، جانبازان قطع نخاعی و ویلچری، جانبازان بصیر، آزادگان و تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران از بخش‌های مختلف این آسایشگاه بازدید کردند و جمعی از این عزیزان از جمله جانبازان سرافراز «سیدجواد شرفی»، «محمدرضا دامرودی» و «فاضل شایسته‌نیا» مشکلات خود را با مهندس سعید اوحدی مطرح کردند.

همچنین جانباز معزز «حسن ابوطالبی»، رئیس جانبازان قطع نخاعی ایران نیز بیانیه پایانی این همایش را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه تأکید شده است: از بیش از حدود دو دهه قبل با پیگیری تعدادی از جانبازان نخاعی جهت برخورداری آن دسته از عزیزان غیر برخوردار از خدمات آسایشگاهی، طرح تأسیس مراکز جامع توانبخشی مطرح و تقریباً از ابتدای دهه ۸۰ طرح احداث یک مرکز جامع در هر استان آغاز گردید. تأسیس مراکز جامع توانبخشی که در دولت‌های پیشین آغاز شد، با سرمایه ملی و با عنوان مهر ماندگار و اعتبارات کلان مالی صورت گرفت، تا بتواند باری از دوش جامعه‌ی ایثارگری برداشته و از آلام ناشی از جراحات آنان بکاهد. این در شرایطی است که کاروان شهادت در جامعه ایثارگری خصوصاً جانبازان نخاعی شتاب گرفته است، به‌گونه‌ای که تاکنون بیش از نیمی از آنان به شهادت رسیده‌اند. لیکن متأسفانه پس از گذشت دو دهه و نیاز حیاتی جامعه‌ی ایثارگری به خدمات این مراکز، هنوز خدمت قابل قبولی ارائه نمی‌گردد.

در پایان این بیانیه با ذکر تشکر و قدردانی از خدمات صادقانه ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران برادر ارجمند جناب آقای مهندس اوحدی و تعدادی از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران نکاتی مورد تأکید قرار گرفته است.

در این نشست حجت اله امانی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و همچنین مدیر مرکز جامع توانبخشی ایثار بقیه‌الله (عج) به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار