مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی:

سومین کنگره «شعر محرم تبریز» برگزار می‌شود

«شبخیز» از برگزاری سومین کنگره «شعر محرم تبریز» در شهریور سال جاری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنگره، نشر و ترویج فرهنگ نورانی عاشورا و سیره حضرات معصومین (ع) با لسان شعر است.
کد خبر: ۴۷۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ - 25August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «حامد شبخیز» مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی از برگزاری سومین کنگره «شعر محرم تبریز» در شهریور سال جاری خبر داد و اظهار داشت: کنگره شعر محرم تبریز امسال سومین دوره خود را برگزار می‌کند که استقبال گسترده شعرای اهل بیت (ع) در دوره‌های گذشته از استان‌های شمالغرب کشور، دست‌اندرکاران کنگره را در تداوم آن مصمم کرده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره، نشر و ترویج فرهنگ نورانی عاشورا و سیره حضرات معصومین (ع) با لسان شعر است.

شبخیز ادامه داد: یکی دیگر از اهداف کنگره شعر محرم تبریز، پرداختن به وقایع نهضت عاشورا و پیوند دادن آن با وقایع جهان اسلام در عصر حاضر بوده که در فراخوان کنگره به این نکات اشاره شده است.

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شاعران استان‌های شمالغرب کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان می‌توانند اشعار خود را درباره همه موضوعات عاشورایی (وقایع، رویدادها، شخصیت‌ها، حماسه‌ها و...) به دبیرخانه کنگره ارسال کنند. آن‌چه برای دبیرخانه کنگره اهمیت دارد، انعکاس موضوعات روز جهان اسلام با عنایت به اصل «کل ارضٍ کربلا و کل یومٍ عاشورا» در شعر عاشورایی است.

وی افزود: بر این مبنا، تلفیق موضوعات مهمی مانند: ارزش‌های انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، مدافعان حرم، دفاع مقدس، مقاومت شیعیان در یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بحرین، وحدت در پرتو ولایت، سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و... با وقایع و رویداد‌های عاشورایی، مورد نظر خاص کنگره است.

شبخیز در خصوص شرایط شرکت در کنگره شعر محرم تبریز، گفت: با پیشنهاد و نظر اساتید عرصه شعر آیینی، اشعار شاعران جوان مورد توجه خاص کنگره بوده و حدأکثر تعداد آثار ارسالی توسط هر شاعر پنج قطعه شعر در قالب‌های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: شاعران می‌توانند تا پایان روز ۲۲ شهریور اشعار خود را به شماره همراه ۰۹۱۴۳۳۲۰۱۷۹ از طریق تمامی پیام‌رسان‌های فضای مجازی ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۹۳۵۵۳۸۸۰۶۳- ۰۴۱۳۳۲۹۲۱۴۰ و ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار