نماینده ادوار مجلس:

دولت سیزدهم برای حل مشکلات باید در حوزه‌های راهبردی بازنگری کند

فیاضی با اشاره به اینکه مردم امروز از دولت سیزدهم انتظار تغییر اساسی دارند، گفت: برای رسیدن به هدف مهم، دولت حتماً باید نسبت به بازنگری در حوزه راهبرد‌ها تجدید نظر کنند.
کد خبر: ۴۷۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ - 25August 2021

دولت سیزدهم برای حل مشکلات باید در حوزه‌های راهبردی بازنگری کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عبدالوحید فیاضی» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با ارزیابی شرایط موجود کشور، اظهار داشت: این نابسامانی‌ها خود را در حالت نخست در قالب چهره اقتصادی نشان می‌دهند، زیرا آنچه در حوزه اقتصاد و معیشت در حال رخ دادن است، رنج آورترین بخش زندگی مردم شده است و طبیعی است که اولویت دولت باید در این قسمت باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید نسبت به بازنگری راهبرد‌هایی که کشور را به چنین نقطه نامناسبی رسانده است اقدام کنیم، مطرح کرد: دولت و مجموعه نظام باید بنیاد یک تغییر ریشه‌ای و بزرگ را قرار دهد. دولت باید کسانی را در بدنه دولت قرار دهد که آن‌ها بتوانند راهبرد‌های نوین برای برون رفت از مشکلات موجود کشور داشته باشند.

وی با یادآوری این موضوع که دولت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهبم رئیسی دولت نخست گام دوم انقلاب محسوب می‌شود، اظهار کرد: بعضی از اقدامات دولت مقطعی خواهد بود که البته انجام آن‌ها ضرورت هم دارد. به عنوان مثال امروز اقدامات اساسی نیاز داریم تا با کرونا و شیوع گسترده آن مقابله کنیم و این موضوع از نان شب هم واجب‌تر است.

فیاضی اصلاح معیشت مردم را گام بعدی دانست که نیاز به اصلاح دارد و عنوان کرد: مجلس و دولت باید در این زمینه وفاق داشته باشند، زیرا هیچ کدام از قوا به تنهایی نمی‌تواند این شرایط را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم امروز از دولت سیزدهم انتظار تغییر اساسی دارند، تأکید کرد: برای رسیدن به هدف مهم حتماً باید نسبت به بازنگری در حوزه راهبرد‌ها تجدید نظر کنند و این راهبرد‌ها به معنی ارتباط با دنیای غرب یا شرق هستیم بلکه این موارد دیپلماسی محسوب می‌شود. آن راهبرد‌هایی که امروز باعث نارضایتی مفرط جامعه، بی عدالتی و فساد شده‌اند باید تغییرساختاری کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه دولت سیزدهم باید با تشکیل یک کابینه قوی، راهبرد‌های تازه‌ای را اتخاذ کند، گفت: ویژگی دولت قوی، دانایی، پاک بودن، شجاعت و تحول خواهی است.

وی تغییر مسیر حرکت را از دولت به عنوان یکی از مطالبات مردم، خواستار شد و بیان کرد: یکی از دلایل وضع موجود تعارض منافع است و سبب کشیده شدن کشور به این شرایط بحرانی شده است، زیرا بسیاری از فساد‌ها به دلیل تعارض منافع شکل گرفته است.

عبدالوحید فیاضی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کرد در قوه قضائیه با مجرم برخورد کرده است، اما در قوه مجریه با فساد برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: این سخن رئیس جمهور به معنی داشتن یک راهبرد و استراتژی صحیح است. اساساً یکی از مهم‌ترین انتظارات مردم و نخبگان سیاسی از آقای رئیسی و دولت سیزدهم فسادستیزی است.

منبع: رادیو گفت‌وگو 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار