مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

راه‌اندازی ۶ مرکز واکسیناسیون کرونا توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع)

سرهنگ «رشیدی» گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در لرستان، شش مرکز مستقل واکسیناسیون توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) راه‌اندازی و تاکنون بیش از ۲۳ هزار دز واکسن در این مراکز به مراجعه‌کنندگان تزریق شده است.
کد خبر: ۴۷۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ - 25August 2021

جای خالی مدافعان سلامت نیروهای مسلح لرستان در لیست تجلیل شوند گان مسئولین استانی

سرهنگ «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در حاشیه دیدار با تعدادی از پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح استان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم‌آباد اظهار داشت: نامگذاری یک روز از تقویم کشورمان به‌نام «روز پزشک» فرصت مغتنمی است که یادی کنیم از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان و کادر درمانی که همواره با روحیه ایثار و ازخودگذشتگی، نقش مهمی در سلامت جامعه دارند.

وی با اشاره حضور موثر پزشکان، پرستاران و امدادگران در هشت سال دفاع مقدس، افزود: در دوران پر از التهاب و فراز و نشیب دفاع مقدس، صنف پزشکان و همکاران آن‌ها در مراکز درمانی، مجاهدانه و با روحیه ایثار و فداکاری در مناطق عملیاتی، بیمارستان‌ها صحرایی و در سطح شهرها، به‌ویژه شهر‌هایی که بمباران می‌شدند، به درمان مجروحین می‌پرداختند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و واژه «مدافعان سلامت» برازنده آن‌هاست.

رشیدی به نقش کادر درمان نیرو‌های مسلح در کنترل شیوع کرونا، خدمت‌رسانی به مبتلایان به این ویروس و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۵۲۵ ارتش در استان لرستان ۳۲ تخت‌خوابه است که هم‌اکنون ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند؛ در واقع می‌شود گفت کلیه تخت‌های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: از اردیبهشت امسال با توجه به اعلام آمادگی ارتش جهت ارائه خدمت به بیماران کرونایی استان تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان ۵۲۵ ارتش استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰۵ نفر بستری شدند و خوشبختانه با داشتن کادر درمان مجرب، حتی یک نفر فوتی ناشی از کرونا در این بیمارستان گزارش نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکثر افرادی که هم‌اکنون در بیمارستان ارتش استان بستری هستند غیرنظامی هستند که همین امر سبب شده باری از روی دوش دانشگاه علوم پزشکی برداشته شود، عنوان کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در لرستان، شش مرکز مستقل واکسیناسیون توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) راه‌اندازی و تاکنون بیش از ۲۳ هزار دز واکسن در این مراکز به مراجعه‌کنندگان تزریق شده است.

رشیدی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: کمک‌جایگزینی کادر درمان، از دیگر اقدامات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در زمینه مقابله با کروناست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: تاکنون لیست بیش از ۵۰ نفر پرستار و پزشک برای مقابله با کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار داده شده تا در کنار مدافعان سلامت، به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه کنند.

وی گفت: سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان اعلام آمادگی کرده است که جهت تسریع و تسهیل در امر واکسیناسیون کلیه سالن‌های ورزشی و حسینه‌های سپاه در سراسر استان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

رشیدی با ابراز تأسف از بی‌مهری مسئولان استانداری و علوم پزشکی استان لرستان نسبت به زحمات کادر درمان مراکز درمانی نیرو‌های مسلح، افزود: با توجه به فرارسیدن روز پزشک، از طرف دانشگاه علوم پزشکی و استانداری مراسمی جهت قدردانی از پزشکان و مدافعان سلامت برگزار شد؛ ولی جای مدافعان سلامت مراکز درمانی نیرو‌های مسلح در آن خالی بود در حالی که انتظار می‌رفت تقدیر از پزشکان و مدافعان سلامت مراکز درمانی نیرو‌های مسلح نیز در این مراسم مغفول نماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار